fbpx

קרן השתלמות – מה חשוב לדעת

קרן השתלמות מה חשוב לדעת

מה אתם יודעים עליה ומהם חמשת היתרונות שאתם חייבים להכיר?

להרבה אנשים יש קרן השתלמות, לא כולם יודעים את כל כל היתרונות שיש לקרן ההשתלמות. בסרטון הזה נסקור את כל היתרונות כדי שגם אתם תהיו בעלי הידע והכלים שלדעתי יעזרו לכם לנהל את העניינים טוב יותר.

קרן השתלמות זהו חיסכון לטווח בינוני או הארוך (מה שתחליטו) לעצמאים ולשכירים עם הטבות מס בשלב ההפקדה והמשיכה ומאפשר לצבור כספים לכל מטרה באמצעות בחירה במסלולי השקעה מגוונים לבחירתכם.

דרך אגב באפשרותכם לבצע השוואת ביצועים של כל קרנות ההשתלמות באתר שנקרא גמל נט – זהו אתר מטעם משרד האוצר המראה את התשואות בפרקי זמן לבחירתכם. אני ממליץ לכם לבצע את הבדיקה כל שנה ולוודא שהקרן שלכם עומדת בציפיות שלכם מבחינת רווחים.

יש משהו שלדעתי חשוב שתדעו, קרן השתלמות זה משהו שהמעסיק יכול להחליט לתת או לא לתת, אין חובה שהמעסיק יפתח לכם קרן השתלמות, להבדיל מבעל עסק עצמאי שיכול לפתוח לעצמו השכיר חייב שהמעסיק יפתח לו ויפקיד לו לקרן.
דבר נוסף שלדעתי חשוב שתדעו הוא שקרן השתלמות זה חיסכון מעולה כי על כל שקל שאתם שמים בקופה, המעסיק שם 3 שקלים כלומר יש פה יחס של 1:3 וזה לא מעט כסף.

בתואר השני במנהל עסקים הייתה לי סדנא בניהול משא ומתן ולמדתי שם שלפעמים שווה להתווכח על המרכיבים של העסקה ולא על הנושא העיקרי של העיסקה. למה אני אומר לכם את זה?
כי כשאתם מחפשים מקום עבודה חדש עם שכר גבוה יותר או רוצים העלאת שכר אני ממליץ לכם לבקש – אם לא נותנים לכם את השכר הרצוי – לבקש קרן השתלמות, זה שווה.

כמו שאמרתי לכם בתחילת הסרטון, לקרן השתלמות יש מלא יתרונות – בואו נסקור כמה מהם

היתרון הראשון – נזילות – הכספים ניתנים למשיכה הונית החל מתום 6 שנים לכל מטרה או בתום שלוש שנים במידה למטרות מימון השתלמות מוכרת בהתאם לתקנון והוראות הדין. דרך אגב במידה והחוסך הגיע לגיל פרישה הקופה תהיה נזילה בתום 3 שנים.

היתרון השני – מגוון רחב של מסלולי השקעות – לקרן השתלמות מגוון עצום של מסלולי השקעה במסלולים בעלי רמות סיכון שונות המאפשרות לחוסכים פיצול ומעבר בין מסלולים באופן חופשי ללא ניכוי מס, ללא עלויות אחרות או תפעוליות מצד הגוף המנהל.

היתרון השלישי – דחיית מס – בקרן השתלמות יש דחיית מס, כלומר תשלום המס בגין הרווח הריאלי מתבצע רק בעת פדיון הכספים וזה גם רק אם הפקדתם מעל התקרה המותרת להפקדה.

היתרון הרביעי – עלויות ניהול – קרן השתלמות היא ללא עלויות נלוות, כלומר משלמים רק דמי ניהול שקופים וקבועים מהצבירה בלבד.

היתרון החמישי – הלוואות – בקרן השתלמות ניתן לקבל הלוואה – הלוואות גרייס או שפיצר עד לתקופה של 72 בהתאם למדיניות החברה והחוק (בדרך כלל בריבית נמוכה יותר ממה שיציע לכם הבנק) כמו למשל פריים מינוס חצי שזו ריבית מעולה.

זוהי קרן השתלמות ואלה היו חמשת היתרונות שלה.

עכשיו שימו לב לטעות נפוצה, אמרנו כבר שבתום 6 שנים הקרן הופכת להיות נזילה.
רבים נוטים לחשוב שהם חייבים למשוך את הקרן אחרת הספירה של הנזילות מתחילה מההתחלה וזה ממש לא נכון. הקופה הופכת להיות נזילה עד למשיכה ראשונה של הכסף.
במידה ומשכתם שקל מהקופה, היתרה תהיה נזילה והשקל החדש שיופקד בעצם מתחיל וותק חדש. כך שאם אתם לא צריכים את הכסף (ברור 🙂 – מי לא צריך כסף ….) אין חשש שהוא ייסגר.

שימו לב שדמי הניהול המקסימליים הם 2% מהצבירה, אין דמי ניהול מהפקדה.
דמי הניהול סבירים הם סביב ה 0.8 ומטה וזה תלוי בגוף המנהל – חשוב לדעת שיש גופים גמישים יותר ויש כאלה שלא.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.