fbpx

איך לבחור קרן השתלמות

איך לבחור קרן השתלמות שלב אחר שלב

זה קורה כל כמה שנים, אתם מחליטים לעשות שינוי כלשהו עם החסכונות שלכם ועולה השאלה מה עושים ואיך עושים. המטרה היא לבחור לא את הקרן הטובה ביותר אלא את הקרן המתאימה ביותר לכם ולצרכים שלכם. שימו לב אנחנו לא מחפשים את הקרן שעשתה הכי הרבה תשואה השנה או בשלוש השנים האחרונות, אנחנו מחפשים את הקרן שתשרת אותנו ואת המטרות שלנו עם כמה שפחות סיכון.

איך בוחרים קרן השתלמות השלבים

  1. מתחילים עם שאלון לאפיון הסיכון שאתם מוכנים לקחת. סיכון בדרך כלל מתבטא בכמות המניות שיש לכם בתיק ההשקעות. (לשאלון סיכון לחצו כאן)
  2. מחשבים את תשואת המטרה. אומרים שכדי להגיע ליעד צריך לקבוע מטרה. תשואת מטרה תסייע לכם להחליט כמה תשואה אתם צריכים. (לדוגמה: יש לכם 1000 ש"ח ואתר צריכים בסוף השנה שיהיו לכם 1,100 ש"ח, המשמעות היא שאתם צריכים תשואת מטרה 10% נטו – לחישוב מורכב יותר יפורסם מאמר מפורט)
  3. נכנסים לגמל נט ופותחים את כל הקרנות. (אפשר לרשום בגוגל גמל נט)
  4. מסננים (אפשר גם להוריד קובץ אקסל ואז לסנן) את כל הקרנות בעלות תשואה נמוכה יותר מתשואת המטרה שלכם.
  5. מהקרנות שנשארו ניכנס לכל קרן, על ידי לחיצה על השם שלה, ונבחן את תמהיל ההשקעות שלה (כמה היא משקיעה במניות, אג"ח וכו). נחפש את התמהיל עם הסיכון שמתאים לנו.
  6. המטרה למצוא קרן עם תשואה גבוהה ככל הניתן ועם סיכון נמוך ככל הניתן.
  7. ניצור קשר עם כל הגופים שמתאימים לנו מבחינת תשואה וסיכון כדי לקבל הצעה לניהול החיסכון אצלם. המטרה להשיג דמי ניהול נמוכים ככל הניתן.
  8. ניתן לבחור בקרנות עם תשואה גבוה יותר, יש לקחת בחשבון את הסיכון המגולם בכך.

פרמטרים נוספים נוספים שעוזרים להחליט איזו קרן לבחור

  1. מדד שארפ – הוא מדד שמודד את עודף התשואה ביחס לסיכון בהשקעה. המדד צריך להיות בין 0 ל-1. ככל שהתשואה ביחס לסיכון גבוה יותר המדד גבוה יותר.
  2. צבירה – בדרך כלל תראו מצד שמאל של דוח הגמל נט צבירות באלפי שקלים, לפעמים במאות ולפעמים זה יהיה שלילי בצבע אדום. ככל שיש מספר חיובי גבוה יותר המשמעות שיש כסף שנכנס לבית ההשקעות וזה סימן טוב. אם זה בצבע אדום ושלילי המשמעות שיש בריחה של כסף, כנראה אנשים יודעים משהו ולכן מוציאים משם את הכסף.
  3. תשואה – בדרך כלל המערכת מראה תשואה של 12 חודשים, 3 שנים וחמש שנים. אני מציע לבחון השקעות מכל סוג לטווח ארוך ככל הניתן. המטרה שלנו תמיד לבחון עקביות בביצועים.

בהצלחה!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.