fbpx
חיסכון לכל ילד

מה חשוב לדעת על חיסכון לכל ילד

הצורך בתכנית חיסכון לכל ילד

במסגרת התוכנית של משרד האוצר והביטוח הלאומי החל מחודש ינואר 2017 נפתח על-ידי הביטוח לאומי תוכנית חיסכון לכל ילד הזכאי לקצבת ילדים.

בתוכנית מופקדים מדי חודש 50 שקלים לכל ילד עד שהוא יגיע לגיל 18 וכל זה בנוסף לקצבת הילדים המשולמת עבורו להוריו. כל הורה יכול להגדיל את החיסכון בחמישים שקלים נוספים על חשבון קצבת הילדים המשולמת לא מהביטוח הלאומי כך שהסכום החיסכון המקסימלי יגיע ל 100 שקלים בכל חודש.

איך בוחרים את תוכנית החיסכון לכל ילד

כדי לבחור אחד ינוהלו הכספים של החיסכון יהיה לכם לעדכן את בחירתכם באתר הביטוח הלאומי.

  • את תכנית חיסכון לכל ילד ניתן לנהל במסגרת קופת גמל או באמצעות החיסכון בבנק.

ההמלצה שלי היא שתשימו את החיסכון בקופת גמל באחת מחברות ההשקעה או הביטוח המוצעות באתר הביטוח הלאומי במידה ולא תבחרו בחברה המנהלת או בבנק באופן עצמאי יפעיל ביטוח לאומי מנגנון ברירת מחדל לפיו בין היתר עבור ילדים מתחת לגיל 15 ברירת המחדל תהיה קופת גמל ועבור לילדים מעל גיל 15 ברירת המחדל תהיה פיקדון בנקאי.

  • המשמעות בין פיקדון בנקאי לקופת גמל ובעיקר התוצאה סופית שתוכלו לקבל על הכסף שלכם כאשר בקופות גמל הסיכוי לקבל תשואה גבוהה גדול יותר.

חיסכון לכל ילד

משיכת הכספים

  • ניתן למשוך את הכספים שהצטברו החל מגיל 18 לאחר שעיינו כמה רווחים מס רווחי הון משיכת הכסף לפני גיל 21 מחייבת את הסכמת ההורים למשיכת הכסף.
  • לילד שמלאו 18 שנה תהיה אפשרות לבחור את מועדי התחנות שבהן הוא יכול למשוך את הכספים לאחר גיל 18.
  • משיכה מגיל 21 ואילך אינה מחייבת את הסכמת ההורים והיא זכאית הילד במענק משקל נוסף מהביטוח הלאומי וזאת בכפוף לכך שלא ממש כספים מחיסכון קודם לכן.
  • במקרים חריגים של מצב רפואי מסכן חיים של הילד באישור רפואי של המוסד לביטוח לאומי או חלילה במקרה של פטירה ניתן למשוך את הכספים לפני גיל 18.

המלצה שלי להשאיר את הכסף הזה את גיל הפרישה ואתם תקבלו שהצואה שהתקבלו לכל אורך החיים עבור לקופה הזאת הפנומנאלית והוא מגיע לא לפי אחוזים לסכום כספי קטן כמו 20,000 שח יכול להגיע כעבור 40 או 50 שנים למאות אלפי שקלים רק מרווחים בקופת הגמל יכולה לעשות עבורכם.
אני יכול לומר שאנשים שחסכו מגיל 0 למשך 50 שנים יגלו שהם יכולים לפרוש כבר בגיל 50 ולא להמתין לגיל פרישה.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.