fbpx

7 דרכים ליצירת חיסכון

7 דרכים ליצירת חיסכון

כל מה שצריך לעשות הוא להתחיל בקטן, הכסף הקטן!

לא אתווכח עם אף אחד, אני מסכים, לחסוך היום כמעט בלתי אפשרי. זו עובדה. פשוט לא נשאר מה לחסוך אחרי תשלום כל החשבונות השוטפים. לחסוך לטיול או לרכישת דירה או לכל מטרה אחרת זו משימה לא פשוטה ולפעמים אפילו מאבק רציני. במאמר, 7 דרכים ליצירת חיסכון, זה אראה לכם שלמרות הכל זה עדיין אפשרי.

למשל אחת השיטות ליצירת חיסכון חירום היא לשים את כל הכסף הקטן "העודף" בצנצנת שקופה. ברגע שהיא מתמלאת, להפקיד את הכסף בבנק. אתם עוד תופתעו לגלות לאיזה סכומים תגיעו בסוף השנה וזה רק מהכסף הקטן.

יש המון דרכים לחסוך כסף על מנת ליצור חיסכון חירום, אני מציע שתאמצו כמה מאלה שכתבתי כאן:

  1. תעקבו אחר ההוצאות – גם כשמדובר ב – 5 שקלים לקפה ומאפה.

אם אתם מתקשים לחסוך כסף הצעד הראשון שחייבים לעשות הוא להבין לאן הולך הכסף.

"איפה הלך הכסף?"

תפתחו שיטה לצורך המעקב אחר ההוצאות שלכם, כיום יש אפליקציות להורדה בחינם לצורך הדבר. אם תעשו זאת תוכלו להבין איפה אתם יכולים לצמצם בהוצאות.

7 דרכים ליצירת חיסכון

  1. תצמצמו את ההוצאות על קטגוריה חדשה בכל חודש

ברגע שתמצאו לאן הלך הכסף, יגיע הזמן להחליט איפה ניתן לחתוך בהוצאות. לדוגמה: בינואר למצמצם את ההוצאות על ארוחות בחוץ, בפברואר לצמצם הוצאות חשמל, במרץ לצמצם הוצאות דלק וכו'…

בסופו של דבר תראו שבמהלך השנה צמצמתם הוצאות ב – 12 קטגוריות שונות.

  1. שימו בצד את הכסף העודף שקיבלתם

קיבלתם בונוס או העלאת שכר בעבודה? אל תבזבזו אותו, שימו אותו בתכנית חיסכון. הרי ההוצאות שלכם לא עולות בגלל העלאת שכר או הבונוס לכן כל כסף נוסף שאתם מקבלים אמור ללכת לחיסכון וליצירת חיסכון חירום. הכסף העודף יכול להיות כל דבר – החזר מס, מתנה, החזר הוצאות ועוד…

אולי מדובר באירוע חד פעמי שבו מקבלים כסף, אך עדיין זה כסף.

  1. לנצח את הקוף המדבר

לכולנו יש את הקוף המדבר, זה שאומר לנו שאנחנו ממש צריכים את הטלוויזיה החדשה או הטלפון החדש או כל דבר אחר שאולי אנחנו לא באמת צריכים ובטח שלא עכשיו.

אני מציע שתנהלו רשימה שבה תרשמו את כל אותם פעמים שלא קניתם ולא הקשבתם לקוף המדבר. ברשימה הזו תרשמו גם כמה חסכתם על עצם העובדה שלא קניתם ושלא נכנעתם לדברי הקוף המדבר. בסופו של דבר תגלו שמדובר בהמון כסף שנשאר אצלכם בכיס.

7 דרכים ליצירת חיסכון

  1. תפתחו חיסכון ותתחילו לחסוך בהוראת קבע

אי אפשר לבזבז כסף אם אין אותו בבנק. פתיחת חיסכון בהוראת קבע תמנע מכם לבזבז כסף כי הוא הלך לחיסכון. תתחילו מסכום קטן של 100 ₪ בחודש ובהמשך תראו אם ביכולתכם להגדילו. לא תשימו לב ויהיה לכם חיסכון חירום.

  1. אוכלים בחוץ? המעיטו!

זה אולי השלב שמעצבן הכי הרבה אנשים ולא סתם, הוא אחד הקשים. אחרי הכל מי רוצה לאכול סנדוויץ' קר מהבית שכל הלחם נספג ברוטב, לא מגרה נכון?

למה לאכול סנדוויץ' מהבית אם אפשר לקנות שווארמה בלאפה או לאכול מוקפץ או אפילו פסטה… ובכל זאת, הגיע הזמן להבין שאין ארוחות חינם ובעיקר כשאוכלים בחוץ. לא משנה איזה חישוב תעשו אוכל מהבית יותר זול מארוחה בחוץ, להביא אוכל מהבית למקום העבודה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בחודש ויותר מזה בשנה. אם עד עכשיו לא מצאתם מאיפה להתחיל לחסוך בהוצאות, זו יכולה להיות התחלה טובה.

לא חייבים להשתמש בכל 7 דרכים ליצירת חיסכון, אפשר לבחור בכל חודש להתמקד בנושא מסוים.

  1. חם לכם או קר לכם?

אנחנו אוהבים שיהיה לנו קריר בקיץ וחמים בחורף, מי לא? אם נשים לב, מספיק שהטמפרטורה של המזגן בחורף ובקיץ תהיה על 25 מעלות יהיה לנו נעים מאוד ואפילו נצליח לחסוך בהוצאות החשמל. שינוי זעיר כמו זה יכול לחסוך לכם הרבה כסף בהוצאות החשמל גם בקיץ וגם בחורף וכל חיסכון בהוצאות משמעותו הגדלת החיסכון.

אלה הם 7 דרכים ליצירת חיסכון חירום, אז ממה אתם חושבים להתחיל?

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.