fbpx
פיטר הוד כלכלת משפחה

שיטה לניהול תקציב משפחתי

שיטה לניהול תקציב משפחתי

שיטת המעטפות

אני מאמין ששיטת המעטפות היא שיטה שאתם חייבים להכיר, אולי זו השיטה מוכרת ואולי הטובה ביותר לניהול תקציב של התא המשפחתי ואולי לא, אתם תחליטו.

אז למי שלא מכיר שיטת המעטפות עובדת כך: לפי שיטה זו אתם נותנים תקציב לכל דבר ולכל קטגוריית הוצאות.

לפני שאתם עוברים להכין תקציב חשוב לפני זה להכין את התזרים, התזרים משקף את המצב הנוכחי שלכם מבחינת ההוצאות. כך שאחרי שתאספו את המידע ותכינו תזרים אתם יכולים לעבור לתקציב ולהשתמש בשיטת המעטפות.

מה זאת אומרת לתת לכל קטגוריה תקציב?

זאת אומרת שברגע שקיבלתם משכורת, אתם הולכים לבנק, מושכים את הכסף המזומן (אחרי שהשארתם את מה שחייבים בישביל לסגור את החובות והוצאות אשראי) ומחלקים את הכסף שמשכתם למעטפות לפי מה שהגדרתם.

אתם בטח אומרים או שואלים איך אני אמור לדעת כמה אמור לרדת ואיך אדע כמה למשוך?
בדיוק בגלל זה עשיתם תזרים שמראה לכם כמה כסף הולך על כל דבר ועכשיו כשאתם מתקצבים אתם יכולים למשוך בדיוק את מה שהגדרתם בקטגוריה.

איך משתמשים במעטפות?

לא, לא מעבירים מתחת לשולחן….
פשוט כשאתם הולכים לבצע קניות אתם לוקחים את הכסף מהמעטפה. ביום שהכסף נגמר או שאתם מוותרים על ההוצאה או שאתם לוקחים ממעטפה אחרת על חשבון רכישה אחרת, כלומר נגמר הכסף נגמר מסע קניות שלכם. וגם בגלל שזה הוצאות מזומן אתם לא יכולים להתפזר.

איפה הבעיה?
השיטה הזו לא באמת מלמדת אתכם התנהלות פיננסית נכונה כדרך חיים, אני מאמין שאתם חייבים לסגל לעצמכם התנהלות כזו כדרך חיים, אין פה זבנג וגמרנו אחרת זה בומרנג. לכן בטווח הקצר השיטה הזו מעולה, היא יכולה לסייע לכם לעשות סדר בפיננסים אבל בטווח הארוך אתם חייבים ללמוד להתנהל פיננסית ושזה יהיה כדרך חיים.

איפה היתרון של השיטה?
היא עוזרת מאוד לסדר ולהגדיר מה אפשר להוציא על כל קטגוריה (אתם תכלס עושים את התקציב). זה עוזר לשמור על כללים ברורוים ועל אי חריגה.

כדי שהשיטה תעבוד אתם חייבים כמה דברים
הראשון – אתם חייבים להכין תזרים ולדעת כמה יוצא על כל דבר בבית
השני – אתם חייבים להכיר את הצרכים שלכם אחרת תתטעו בתקצוב
השלישי – אתם חייבים להיות נאמנים לעצמכם, כדי שזה יצליח אתם חייבים לתת לזה לפחות שלושה חודשים ובלי שאתם מרמים (לא לקחת הלוואות אם נגמר הכסף).

המלצה שלי
אם אתם מחליטים לעבוד לפי שיטה זו ואתם בקשיים ומסתבכים עם כל הנושא הזה של ניהול פיננסי אישי, אני ממליץ לכם לתקצב כל חודש קטגוריה נוספת. כלומר תתחילו לתקצב בחודש הראשון את האוכל, בחודש השני את האוכל ואת הוצאות התקשורת, בחודש השלישי את האוכל, התקשורת ותחבורה וכך הלאה עד שתשתלטו על כל התזרים שלכם.

מה יוצא לכם מיישום השיטה?
אתם תלמדו דחיית סיפוקים
אתם תלמדו להתנהל במזומן
תלמדו לתעדף הוצאות

אז מה דעתכם על השיטה?
מוזמנים להגיב בתגובות האם הייתם מאמצים את השיטה הזו אצלכם בבית?

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.