fbpx
שלבים לניהול תקציב משפחתי

איך לנהל תקציב משפחתי ביעילות

איך לנהל תקציב משפחתי ביעילות

אתם לא צריכים להיות מומחי פיננסים בעלי תארים ותעודות כדי לדעת לנהל את התקציב המשפחתי שלכם בצורה יעילה ומקצועית.

כאשר אתם באים ללמוד את הנושא הפיננסי אתם נתקלים בהמון מושגים, נוסחאות וכללי משחק שגורמות לכם להתרחק מהנושא, כל כך הרבה דברים וכל כך מסובך. יחד עם זאת לנהל תקציב משפחתי מצריך מכם להכיר את עולם הכסף לא את עולם הפיננסים!

בעולם הכסף הכללים הרבה יותר פשוטים ואינטואיטיביים, כשתכירו אותם הכל יזרום לכם בקלות ובפשטות.

 

במאמר הזה אציג לכם חמישה שלבים לניהול תקציב משפחתי שיעזרו לכם להגיע לתוצאות במהירות ובקלות:

  1. שלב איסוף המידע והנתונים – זהו שלב קריטי היות ובעזרתו אתם בונים את העתיד הכלכלי שלכם. בשלב הזה אתם מזהים את נקודת המוצא שלכם. מומלץ להיות כמה שיותר מדויקים ולא להבליג ולהיות הכי אמיתיים שאפשר. עשו רשימה מפורטת של כל ההוצאות שלכם ב 3-6 חודשים אחרונים (כדי לשקף נאמנה את המציאות הכלכלית שלכם). באיסוף הנתונים צריך להתייחס לתלושי השכר, דפי חשבון הבנק ופירוט כרטיסי האשראי. יכול להיות שתגלו שההוצאות גוברות על ההכנסות כמו שקורה אצל 70% מהאוכלוסייה בארץ ובעולם. אל תתרגשו מזה, זו בדיוק הסיבה שבגללה אתם עושים מתחילים לנהל תקציב משפחתי.
  2. חלוקת תקציב לסעיפים – לאחר שאספתם את המידע ורשמתם אותו תפרקו אותם לקטגוריות/סעיפים. אפשר להיעזר בטבלת אקסל ניתן להוריד מאתר האינטרנט שלי www.hod-group.co.il/planit קובץ אקסל עם טבלת הוצאות לפי קטגוריות ועוד המון פיצ'רים. ככל שיהיו לכם יותר סעיפים המשך התהליך יהיה קל יותר ומדויק יותר. זה השלב בו אתם אמורים לגלות לאן הולך כל הכסף שלכם, לכל שקל שאתם מכניסים חייבת להיות כתובת. לא ניתן לעבור לשלב הבא אם לא מצאתם לאן הלך הכסף. במידה ואתם לא מוצאים – תרשמו קטגוריה חדשה שנקראת – הוצאה לא ידועה – מטרתכם שסעיף זה יקטן עד שיגיע ל – 0 ₪.
  3. קביעת סדרי עדיפויות – המטרה שלנו היא לעבור ממצב של הישרדות למצב של חיים. קביעת סדרי עדיפויות יעזור לכם הבין מה חשוב לכם באמת, מהן המטרות שלכם ולמה. תסתכלו על כל סעיפי התקציב שרשמתם בשלב [ 2 ] ותבחנו אותן לעומק, מה חשוב, מה היה אימפולסיבי, מה מוצדק ואיזו הוצאה הייתה מוגזמת. כשתבינו שבתחילת הדרך זה משהו בא על חשבון משהו אחר המצב הפיננסי שלכם יתחיל להסתדר. לפעמים אנחנו נסחפים בצורה אימפולסיבית לקנות משהו שאנחנו לא צריכים, עם זאת כשאנחנו יודעים מה המטרה שלנו ומה חשוב לנו באמת אנחנו נעצור לחשוב לרגע ונגלה שכבר יש לנו כבר כמה סטים של נעליים, בגדים, הטלפון עוד עובד, המחשב עדיין סבבה וכך הלאה. אתם לא יכולים להמשיך לעבוד פול גז על ניוטרל ולא להינות מהכסף שלכם. קצת סדר עדיפויות (תגדירו מה חשוב לכם, מה המטרות שלכם) ואתם עולים על גל ההצלחה. מה צריך להיות בראש סדר עדיפויות – חיסכון חודשי בסך 3%-5% מההכנסה.
  4. יצירת תקציב חדש – עד עכשיו אספתם מידע, סידרתם אותו וקבעתם מה חשוב לכם, מה שעשיתם הוא סידרתם את התזרים שלכם. עכשיו הגיע השלב שבו אתם בונים את התקציב שלכם לחודש הבא, התקציב החדש שלכם. אם התזרים שלכם היה שלילי כלומר זיהיתם שיש לכם יותר הוצאות מהכנסות, התקציב שלכם חייב להיות מאופס או חיובי אתם עוצרים את הלופ שהייתם בו (אתם עוצרים את כדור השלג שהגדיל לכם את המינוס). אתם כבר יודעים מה חשוב לכם ומהן המטרות שלכם אז תתחילו לסדר ממה שיש לכם את ההוצאות לחודש הבא. המטרה כאן היא לשמור על התקציב ידוע מראש בלי חריגות.
  5. יישום מעקב ובקרה – זה אולי השלב הכי קשה והכי לא כיפי עם זאת אם לא תעשו את זה כל העבודה שלכם נעשתה לשווא. החדשות הטובות הן שככל שתעשו את כל השלבים האלה ותתחילו ברמה שבועית (אני ממליץ ברמה שבועית כי זה קל יותר) לבקר את התקציב שלכם יהיה לכם קל יותר בהמשך וההצלחה שלכם מובטחת. ההתחלה תמיד מאתגרת יותר מההמשך, בהמשך אתם כבר תעבדו על אוטומט (כמו שאמר הרמב"ם 30 פעמים תעשו את זה וזה יהפוך להיות חלק מכם).

 

כאן אתם יוצאים לדרך!

הדברים לא יקרו אם רק תקראו את המאמר ולא תעשו את חמשת השלבים ותתחילו לנהל את החיים הכלכליים שלכם.

בהצלחה!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.