fbpx

רק אני מחלט על הכסף שלי

פרישה מעבודה החלטות חשובות שחשוב לקבל על מענקי הפרישה

במציאות של היום מי לא מחליף מקום עבודה לפחות פעם אחת כל כמה שנים?

עם כל היתרונות שבהחלפת מקום העבודה יש דבר אחד שחשוב לזכור יותר מהכל, אתם חייבים להיות אלה שמחליטים מה קורה עם כספי הפיצויים. בכל פעם שאתם מסיימים לעבוד במקום העבודה המעסיק חייב להביא לכם כמה מסמכים ואותם אתם חייבים לשמור לכל החיים (רציני, לכל החיים). במידה ולא תוכלו לספק מידע זה בעתיד למס הכנסה אתם צפויים לשלם מס הכנסה מירבי על כספי הפיצויים שיכול להיות היו פטורים ממס.

בכל תהליך פרישה חובה להתחשבן על מענקי פרישה והפיצויים עם מס הכנסה. ההחלטות שתקבלו הן החלטות בלתי הפיכות ולכן קבלת ייעוץ מקצועי מוקדם במרבית המקרים יביא לחיסכון ניכר בתשלומי המס.

הטפסים העיקריים שאתם חייבים לקבל ולשמור הם טופס 161 וטופס 161א. ברוב המקרים המעסיק ייתן לכם את שני הטפסים כאשר את טופס 161 הוא כבר מילא, ויגיד לכם לפנות לפקיד שומה במס הכנסה הקרוב לביתכם.
טופס 161 (הודעת מעסיק) הוא טופס שממלא המעסיק באמצעות המידע שהוא מקבל מהגורם המתפעל שלו מול חברת הביטוח או מחברת הביטוח ישירות ובו יהיה כתוב כמה כסף נצבר (פיצויים), כמה מהסכום הזה פטור ממס וכמה חייב במס, מי משלם את הפיצויים (מעסיק, קופה אישית לפיצויים, קופה מרכזית לפיצויים, פנסיה וכו), האם התשלום הוא מזומן בתלוש או שהוא בקופה וצריך לבקש למשוך, וטופס 161א (הודעת עובד על פרישה מעבודה) זה טופס בו אתם אמורים לכתוב מה היא ההחלטה אותה קיבלתם לגבי הכסף.

ההחלטה, מה לעשות עם הכסף חייבת להיות מושכלת היות והיא משפיעה השפעה ישירה על הפטור ממס שאתם אמורים לקבל בפרישתכם לגמלאות. לכן אתם חייבים להיות אלה שמחליטים מה יהיה גורל הכסף שלכם.

טיפ: בכל פעם שאתם מחליטים לעזוב מקום עבודה תבקשו מהמעסיק שאתם תהיו אלה שתגישו את הטפסים למס הכנסה.

בעזרת הטפסים (161 ו-161א) אתם תוכלו לשלוט מה יהיה דין כספי הפיצויים שלכם. זאת אומרת אתם תוכלו להחליט למשוך את הכסף היום, להשאיר אותו לרצף קצבה, להשאיר אותו לרצף פיצויים, חצי חצי, למשוך ולשלם מס על החייב, למשוך את הפטור ולעשות רצף קצבה על החייב ועוד אפשרויות רבות שבאפשרותכם להחליט. מה הכי טוב עבורכם תוכלו להבין לאחר ייעוץ שמתחשב במאפיינים האישיים שלכם.

חשוב שתזכרו, מהיום אין דבר כזה שאתם לא תהיו אלה שמחליטים מה יהיה דין כספי הפיצויים! איך מחליטים? בעזרת מילוי נכון של טופס 161 ו-161א.

לסיכום, מילוי נכון של המסמכים יחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים. לכן בפעם הבאה שאתם פורשים תהיו חלק מתהליך קבלת ההחלטות לגבי הכסף שלכם, תבקשו מהמעסיק שאתם תהיו אלה שמגישים את המסמכים למס הכנסה ותהיו אלה שמחליטים מאיזו קופה מס הכנסה ייקח כסף או במידה והכסף פטור ואינכם מעוניינים למשוך אותו ברגע זה, מה יהיה דינו.

החלטתם להחליף מקום עבודה? לא יודעים מה לעשות? למה אתם ממתינים? צרו עמנו קשר עוד היום ואנחנו נדריך אתכם למסלול הטוב ביותר עבורכם.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.