fbpx

מה חושבים על תכנון פרישה?

מה חושבים על תכנון פרישה?

חמש שאלות שצריך לשאול כל מתכנן!

מה חושבים על תכנון פרישה? לקוחות מספרים לי שרוב החברים שלהם החליטו שלא להחליט כרגע בנושא הפיננסי והפנסיוני שלהם. אנשים מחליטים שלא להחליט מכמה סיבות לפניכם שלושת העיקריות שאני נתקל בהן ברוב המקרים:

  1. רק העשירים צריכים את זה
  2. אני עוד צעיר
  3. זה עולה הרבה כסף

שלוש הסיבות הללו לא נכונות בבסיס ואני רוצה להסביר לכם מדוע אני חושב כך – מה חושבים על תכנון פרישה ומה זה באמת?

האם תכנון פרישה הוא רק למבוגרים?

רבים חושבים שהם צעירים מידי או מבוגרים מידי לתכנון פרישה וזה בכלל לא נכון. גם הצעירים וגם המבוגרים מרוויחים מתכנון פרישה איכותי. בתהליך תכנון פרישה מבצעים אבחון מלא של מכלול תחומי החיים של הלקוחות, בין אם הם צעירים ובין אם הם מבוגרים, בכל שלבי החיים שלהם כך שלא משנה אם יש להם מטרות לטווח הקצר או מטרות לטווח הארוך. כל אחד צריך לדעת מהן המטרות שלו ומהן הדרכים שבעזרתן הוא ישיג את מטרותיו.

לדוגמה: אדם מבוגר בעל נכסים צריך תכנון פרישה בדגש על הפרישה וניצול יעיל של המשאבים שברשותו. אדם צעיר צריך תכנון פרישה בעל אופי ליצירת משאבים ומקורות לגיל הפרישה. רוצה לומר, לכל אחד ניתן להתאים את השירות הספציפי והרלוונטי.

 

האם רק עשירים צריכים תכנון פרישה?

חשוב להבין שזה לא משנה מה הסטטוס הכלכלי שלכם בכל הקשור לתכנון פרישה, מה שכן משנה הוא ההבנה שכל אחד צריך תכנון ספציפי ותפור בשבילו. לדוגמה, אדם בעל הון צריך תכנון כזה שישמור לו על המשאבים וההון שצבר בדגש על מטרות כמו העברת נכסים מדור לדור, אופן השימוש בכל משאב ומשאב, מדיניות ההשקעות, מדיניות מס הכנסה ועוד. לעומתו, אדם צעיר בתחילת דרכו ללא הון ומשאבים צריך לשים דגש על יצירת הון, הגדרת מטרות ועוד.

כמה זה עולה לי?

מחקרים שנעשו בארצות הברית וקנדה מראים שכל אדם שעשה תכנון פרישה חיי ברמת חיים ואיכות חיים טובה יותר לעומת אלה שוויתרו על התהליך. נכון, תכנון פרישה עולה כסף בחלק מהמקרים אפילו הרבה כסף, עם זאת אל תיבהלו הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להבין כמה עולה השירות.

  1. תשאלו תמיד האם השירות הוא אובייקטיבי.

חלק גדול ממתכנני הפרישה הם סוכני ביטוח, במידה וישנה הפרדה מלאה בשירותים בין הביטוח לתכנון פרישה אזי התגמול הוא ישיר מהלקוח. כאשר אין הפרדה בין השירותים, הסוכן מקבל עמלה מחברות הביטוח ובתי השקעות עבור השיווק שעשה בתהליך התכנון. במקרה כזה ראוי שימסור לכם את המידע על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור עצמכם.

**מתכנני פרישה שהם מתכננים פיננסים מוסמכים CFP מציגים גילוי נאות בנושא לפי כללי האתיקה הבינלאומית.

  1. תשאלו האם יש פגישת אפיון ראשונית?

חשוב להבין מהי העלות הסטנדרטית של תהליך תכנון הפרישה ומאוד כדאי לבצע אפיון ראשוני על מנת לקבל תמונת מצב לגבי מורכבות התכנון. תכנון פרישה משתנה מאדם לאדם האפיון הראשוני נותן תמונת מצב לגבי מורכבות התכנון שבעזרתו ניתן יהיה לקבל הצעת מחיר מקיפה יותר.

 

  1. מהו אופן הגביה על השירותים שלך?

חשוב להבין מהו אופן הגביה… האם מדובר בתשלום חד פעמי או בתשלום מתמשך.

  1. מהי השכלתך ומהם הרישיונות שיש ברשותך?

לא הגיוני שאדם ללא רקע פיננסי ייתן ייעוץ פיננסי.

  1. האם ניתן לראות דוגמה של עבודה שעשית?

חשוב לראות דוגמה על מנת שתבינו מהעבודה מה התמורה שתקבלו לכסף שלכם.

לסיכום

מספיק להתמהמה ולהחליט שלא מחליטים, הגיע הזמן שתתחילו לנהל את הכסף שלכם עכשיו!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.