fbpx

ירשתי קופת גמל

ירשתי קופת גמל

בשנת 2012 אושר תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שמטרתו הייתה להחזיר את האטרקטיביות של החיסכון הפנסיוני באמצעות עידוד האנשים להפקיד כספים לקופות גמל ולמשוך אותו בכל עת. החיים מלאים הפתעות ואירועים בלתי צפויים ונשאלת השאלה מהן האפשרויות שלי אם ירשתי קופת גמל או חיסכון פנסיוני, היום לאור תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

ירשתי קופת גמל, מה הן האפשרויות שלי?

אם ירשתם קופת גמל יש לכם 3 דרכים להתמודד עם הקופה: 1) להעביר את הקופה על שימך; 2) למשוך את הכסף שבקופה; 3) למשוך ולהפקיד מחדש במסגרת תיקון 190.

ירשתי קופת גמל

הדרך הראשונה – להעביר את הקופה על שימכם

מאפשרת לכם להעביר את הקופה על שימכם ופותחת בפניכם כמה אפשרויות שלא היו בעבר (לפני תיקון 190):

  • לקבל דו"ח שנתי
  • לבצע שינוי בין מסלולי השקעות
  • לנייד את הקופה לחברה אחרת ולהתמקח על דמי הניהול
  • להפוך את הכסף לקצבה מוכרת ולקבל קצבה חודשית (פטורה ממס)
  • הכסף יהיה נזיל למשיכה בכל עת

כל אלה לא היו לפני שיצא תיקון 190. החשבון החדש יהיה על שם המוטב, הכסף יהיה פטור ממס רווחי הון למעט רווחים חדשים (שנוצרו ממועד הפטירה) שיהיו חייבים 25% מס ריאלי.

הדרך השנייה למשוך את הכסף שבקופה

מאפשרת לכם למשוך את הכסף בפטור ממס רווחי הון 3 חודשים ממועד הפטירה. אחרי מועד זה הכסף יהיה חייב ב- 25% מס רווחי הון. עם זאת במידה והמנוח עבר את גיל 75 (והכספים עומדים בכללי תיקון 190) הכספים יהיו חייבים במס רווחי הון של 15% על הרווח הנומינלי. (יש שיטה לעקוף באופן חוקי את המנגנון הזה – מוזמנים לפנות אלי).

ירשתי קופת גמל

הדרך השלישית למשוך ולהפקיד מחדש במסגרת תיקון 190

מאפשרת לכם במקרים מסוימים למשוך את הכסף ולהפקידו מחדש לחשבון חדש. כך למשל אם אתם מתקרבים לגיל פרישה ויש ברשותכם קצבה מזערית (נכון ל- 2018 מדובר על 4,418 ש"ח), אתם יכולים למשוך את הכסף בפטור ממס ולהפקיד אותו לחשבון חדש לפי תיקון 190. מהלך כזה יאפשר לכם למשוך את הכסף בעתיד כאשר המס שיחול עליו יהיה 15% נומינלי ולא 25% ריאלי. יש לשים לב שמסלול כזה מתאים לאנשים שעברו את גיל 60 ויש להם קצבה או שתהיה להם קצבה של 4,418 ש"ח ומעלה. כמו כן חשוב לזכור שבחירה באפשרות זו הופכת את הכסף מכסף הוני (ניתן למשיכה בכל עת) לכסף קצבתי שכללי היוון קצבה יחולו עליו.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.