fbpx

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה

בעלי שליטה? אם אתם לפני פרישה חשוב שתדעו שאתם יכולים לקבל פנסיה תקציבית מהחברה שלכם!

האתגר הגדול של בעלי שליטה הוא הפנסיה העתידית הצפויה להם במועד הפרישה. הרי מס הכנסה לא ממש נתן לכם אפשרות להפקיד לחיסכון פנסיוני ללא תשלום מס. התוצאה של אי ההפקדה לחיסכון פנסיוני בעצם פגעה בכם ובסיכוי שלכם לפנסיה ראויה. בתיקון 190 לפקודה, מס הכנסה איפשר לבעלי שליטה לקבל פנסיה, כל הפרטים אודות הפתרון מפורטים כאן במאמר זה.

עד תיקון 190 בעל שליטה היה יכול להפקיד או לתגמולים או לפיצויים – בתיקון 190 לפקודת מס הכנסה, ניתנה האפשרות לכל בעל שליטה להפקיד לתגמולים חלק עובד,חלק מעסיק וגם הפקדה לפיצויים עד תקרה שנתית. בעצם תיקון 190 תיקן עוול שנגרם לבעלי השליטה, אך זאת לא הבשורה היחידה שתגדיל לכם את הפנסיה בצורה משמעותית. סעיף נוסף בתיקון מאפשר לבעלי שליטה ולבני המשפחה העובדים בעסק, לקבל פנסיה לאחר פרישתם מהעסק. פנסיה זאת מוגדרת כקיצבה מזכה בפקודת מס הכנסה ומקבלת הטבות מס בהתאם לתיקון 190.

מה גובה הפנסיה שתוכלו למשוך:

הנוסחה היא מכפלת השכר הממוצע שלכם לאורך כל שנות העבודה ב- 1.5% לכל שנת וותק. לדוגמה: בעל שליטה שעבד בחברתו 25 שנים, ושכרו הממוצע עומד על 15,000 ₪ לחודש, יוכל ליהנות מפנסיה תקציבית מחברתו לאחר הפרישה בגובה: 15,000*1.5%*25= 5,625 ₪ בחודש. חשוב להדגיש שאין חובה למשוך את מלא הקצבה, ניתן להחליט למשוך חלק מהכסף.

הקצבה היא הוצאה מוכרת בעסק ובעל השליטה ייהנה מהטבות מס של פנסיונר. דהיינו בעל השליטה משלם מס על הקצבה ונהנה מהפטור ממס על פי תיקון 190 ולא משלם מס על שכר רגיל, מדובר בהפחתה משמעותית בתשלום המס. כך למשל, אפשר למשוך את רווחי החברה לאורך השנים ללא מס דיבידנד!

בעלי שליטה שעברו או הגיעו לגיל הפרישה וברצונם לפרוש בזמן הקרוב:

יכולים לקבל קיצבה חודשית מהחברה שלהם בהתאם לפקודת מס הכנסה. קיצבה זאת היא קיצבה מזכה, ומקבלי קיצבה מזכה נהנים מפטור מלא או חלקי על הקיצבה, הפטור תלוי בגובה הקיצבה, ומשיכת מענקים בפרישה. קיצבה זאת תשולם להם לכל ימי חיים (עד גמר הכסף בחברה), ולאחר מותם לבן בת הזוג הנותרים בחיים. אם אתם דואגים לעתידכם הפנסיוני שלאחר הפרישה מהחברה, וברצונכם לנצל בצורה המקסימלית את ההוצאות המוכרות בחברה ולמקסם הטבות מס, הרעיון של פנסיה תקציבית מכספי החברה נותן לכם פתרון מושלם.

התהליך

תהליך ליווי פרישה והסדר פנסיה תקציבית לבעל שליטה דורש התייחסות למספר היבטים מהותיים: ראשית, יש לבצע תכנון פנסיוני לתיק הנכסים הפנסיוניים הקיים בהתאם לצורך של בעל השליטה. שנית, לתכנן את הפנסיה התקציבית (כולל עריכת הסכם בין העובד לחברה, פרוטוקול לישיבת דירקטוריון וחישובים אקטואריים). שלישית, ישנו צורך לטפל ולתכנן את נושא מיסוי הפנסיוני של בעל השליטה.

שאלות מהותיות המצריכות מענה הן: מה הקצבה החודשית שרוצים לקבל? האם מעוניינים ביותר הון או יותר קצבה? האם החברה תשלם מענק פרישה נוסף או השלמה לחוב וותק פיצויים? האם יש מי שממשיך את ניהול החברה לאחר פרישת בעל השליטה?

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.