fbpx
חוקי ייקום

ייפוי כוח מתמשך לבעלי עסקים

ייפוי כוח מתמשך לבעלי עסקים, בעלי חברות ובעלי נכסים

מרבה נכסים מרבה דאגה? לא בהכרח.

במאמר נדבר על החשיבות האדירה שיש לייפוי כוח מתמשך לבעלי עסקים, בעלי שליטה בחברות ובעלי נכסים.

מובן שכל אדם שמגיע למצב של חוסר יכולת לקבל החלטות עבור עצמו מבלי שתכנן מראש כיצד להתנהל, מסתכן בנזקים שעשויים להיגרם לו כתוצאה מכך.

אלא שאם יש לכם עסק, חברה או נכסים משמעותיים אחרים, והגעתם למצב של חוסר יכולת לקבל החלטות בעצמכם – הנזקים הפוטנציאליים שעשויים להיגרם לכם ולעסק שלכם – גבוהים בהרבה מהנזקים שעשויים להיגרם לאדם מהיישוב.

למעשה, ככל שאתם יותר פעילים מבחינה פיננסית, אם יש לכם עסק פעיל או חברה שאתם בעלי שליטה בה, ככל שיש לכם יותר נכסים – יכולים להיגרם לכם יותר נזקים פוטנציאליים, בהיקפים כספיים יותר משמעותיים, אם לא תכננתם היטב את המשך פעילותם במקרים בהם אתם אינם כשירים לקבל החלטות בעבורם.

איך זה כיול להשפיע?

  • אם אתם מורשי חתימה של העסק/ חברה, או דירקטורים – עם היוודע לבנק שאינכם כשירים להחליט החלטות, הבנק צפוי לשתק את חשבון הבנק של העסק או החברה, על כל המשמעויות הנגזרות מכך, למשל: אי כיבוד תשלומים מהחשבון, אי כיבוד שיקים, ביטול כרטיסי האשראי, ביטול היכולת לבצע פעולות טלפוניות ובאינטרנט, וכיוצ"ב.
  • הדבר חושף את העסק/ החברה, ואף אתכם אישית, לתביעות משפטיות. למשל, מצד ספקים שסיפקו סחורה, אך לא קיבלו תשלום; לקוחות ששילמו, אך לא קיבלו תמורה וכיוצ"ב.
  • אם חתמתם ערבויות אישיות או בטוחות של נכסים שלכם/ של החברה או ערבויות של צדדים שלישיים, ישנו סיכון שהן יופעלו.
  • אם יש בבעלותכם נכסים (כגון, נכסי נדל"ן), תהיה בעיה לבצע בהם פעולות, שעה שאתם אינכם כשירים לאשרן. כגון השכרתם, מכירתם או אפילו שיפוצם.
  • ישנו סיכון גבוה שההתנהלות השוטפת של העסק/ החברה תיפגע באופן משמעותי. ככל שאתם יותר דומיננטיים בניהול החברה/ העסק ו/או הפעלתם – הסיכון גדל. אם אתם "הרוח החיה" של העסק/ החברה, בעלי שליטה, דירקטורים, מורשי חתימה – הסיכון משמעותי מאוד.
  • ועוד כיוצ"ב נזקים, שעשויים להיגרם לעסק וחברה פעילים וחיים, ברגע שמי שמשמעותיים לתפעולו – מפסיקים לתת מענה.

במה עוזר ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך נותן מענה לסיכונים אלה.

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי לתכנון העתיד ותכנון פיננסי.

בייפוי כוח מתמשך, אתם ממנים אדם אחר, שאתם סומכים עליו, לבצע פעולות עבורכם ולהחליט החלטות עבורכם, אם חלילה תגיעו למצב של חוסר יכולת לקבל החלטות בעצמכם. בנוסף אתם נותנים לו "הוראות הפעלה" כיצד לפעול בסיטואציות שונות, הרלוונטיות לכם ולעסק שלכם.

ייפוי כוח מתמשך הוא "תפירת חליפה אישית", המותאמת לכם, לעסק שלכם והנכסים שלכם, ולוקח בחשבון תרחישים אפשריים בעתידכם, תוך מתן ההנחיות שלכם ביחס אליהם.

באמצעות ייפוי כוח מתמשך ניתן לתת מענה להמשך הפעלתם של העסק, החברה והנכסים שלכם. באמצעותו ניתן לתכנן את העתיד של העסק שלכם, אם חלילה תגיעו למצב של חוסר יכולת להחליט החלטות הכרוכות בהפעלתו. לעיתים יש צורך בתיקון מסמכי התאגיד, כפעולה משלימה שתבטיח את יישומו של ייפוי הכוח המתמשך.

יש לציין, כי ייפוי כוח מתמשך נערך ונחתם רק כאשר הנכם כשירים ומסוגלים לקבל החלטות עתידיות. כלומר, אדם שהגיע למצב של חוסר כשרות משפטית (חוסר יכולת להחליט החלטות בעבור עצמו) איחר את המועד, ולא יוכל לערוך ולחתום על ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי הכוח מתמשך אינו מופעל עם חתימתו. הוא נחתם במטרה להיות מופעל רק במצבים של חוסר יכולת לקבל החלטות בעצמכם.

מה כדאי לדעת על ייפוי כח מתמשך:

כאשר מדובר בבעלי עסקים, בעלי שליטה בחברות או בבעלי נכסים, מומלץ לפנות לעו"ד שמתמחים בתחום המסחרי, אשר בנוסף הוסמכו ע"י משרד המשפטים לערוך ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד בעלי אוריינטציה מסחרית יוכלו לנתח ולהבין את הצרכים של העסק שלכם, החברה והנכסים שלכם, וכן את הרצונות והאינטרסים שלכם כבעלים של העסק/ החברה/ הנכס. הם יידעו לצפות תרחישים עתידיים בעסק שלכם, לתת לכם את המידע הדרוש על האלטרנטיבות העומדות בפניכם לצורך הגעה להחלטה נכונה, ואף לתקן את מסמכי התאגיד במידת הצורך.

המאמר נכתב ע"י עו"ד צביה קרגולה, המתמחה בתחום המסחרי, ייפוי כוח מתמשך וצוואות.

karagula.adv@gmail.com

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.