fbpx

יש לך פנסיה ותיקה?

פנסיה וותיקה

איך לקבל את מלוא הזכויות מהקרן שלך?

יש לך קרן פנסיה ותיקה והגעת לגיל 62? אם כן, הגעת למקום הנכון! כאן תראי איך את יכולה להרוויח בין 100-350 אלף ש"ח בעזרת תכנון פרישה אסטרטגי.

העצה שלי, תבקשי עכשיו לקבל קצבה! מגיע לך כבר היום לקבל משכורת מהמעסיק, קצבה מקרן הפנסיה והמשך הפקדה לחיסכון פנסיוני. כן… מגיע לך היום גם, גם וגם. מבחינת המעסיק אין זה משנה אם את מקבלת קצבת פנסיה מהפנסיה הותיקה, מבחינתו המצב לא השתנה כל מה שהוא צריך לדעת החל מעכשיו הוא לאן להפקיד לך את החיסכון כל עוד את עובדת. השאלה שנותרה היא האם את רוצה לקבל את הכסף שמגיע לך?

לדוגמא: אם המשכורת הקובעת שלך בקרן הפנסיה היא 10,000 ש"ח וקצבת הפנסיה הצפויה שלך היא 7,000 ש"ח (כלומר צברת 70%), ואת ממשיכה לעבוד ולקבל משכורת מהמעסיק על סך 10,000 ש"ח את יכולה כבר היום לקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה שלך ולבחור בין שתי אופציות: הראשונה היא האם את רוצה את רוצה לקבל קצבה פטורה בסך 4,096 ש"ח לחודש או לחלופין האם את רוצה לקבל בפרישה שלך בפועל 737,352 ש"ח פטור על מענק פרישה/היוון. בשני המקרים את מרוויחה בגדול! דרך אגב את יכולה גם לעשות שילובים ככל העולה על דעתך.

בואי תראי איך זה נראה מבחינת כסף!

אופציה א' קבלת קצבה פטורה ממס מגיל 62 ועד גיל 67 (ניצול פטור על הקצבה בלבד)

באופציה זו כדאי לבחור במידה ואת יודעת שאין לך מענקי פרישה וקופות גמל לקצבה ואת רוצה לנצל את הפטור על הקצבה בצורה המיטבית. במקרה זה את יכולה להגיע להכנסה חודשית נטו, הכוללת את המשכורת מהמעסיק ואת הקצבה מקרן פנסיה, בסך של 15,794 ש"ח. זאת אומרת תוספת משמעותית להכנסה שלך ואם נחשב את סך ההכנסה עד גיל 67 מדובר בהכנסה מצטברת בגובה 385,000 ש"ח שתקבלי אם תבצעי את המהלך כבר היום.

אופציה ב' לשלם מס על הקצבה ולקבל מענק פרישה פטור בגיל 67 (ניצול פטור על מענקי פרישה ו/או היוון קצבה)

באופציה זו כדאי לבחור במידה ויש לך קופות גמל לקצבה נוספות ו/או את צפויה לקבל מענקי פרישה חייבים במס, במקרה כזה ההכנסה נטו שלך תהיה "רק" 14,680 ש"ח לחודש עד גל 67 כאשר בגיל 67 תוכלי לנצל את הפטור שלא נוצל (נכון ל- 2017 שווה ל- 737,352 ש"ח) על המענקים החייבים. מה קורה במידה ולא ניצלת את מלוא הפטור? את תקבלי את הפטור שלא נוצל על הקצבה, כך שבכל מקרה את תקבלי את כל מה שמגיע לך. באופציה זו הרווח שלך מבחינת תשלומי קצבה שתקבלי הוא 318,300 ש"ח עד גיל 67.

הדוגמאות כאן מתייחסות למצב האידיאלי שבו הגעת לגיל 62 ויש לך כבר 70% זכויות בפנסיה, עם זאת אם הגעת לגיל 62 וטרם צברת 70% חשוב שתפני אליינו לבחינת כדאיות יצירתך לפנסיה. מחישובים שערכנו ישנם לא מעט מקרים שבהם גם במקרים כגון זה מומלץ לפרוש ולקבל קצבה מהפנסיה להמשיך לעבוד ולקבל משכורת מהמעסיק.

לסיכום, המהלך הכלכלי האסטרטגי הכי טוב מבחינתך במקרה זה הוא להתחיל לקבל פנסיה כבר מגיל 62 ולהתחיל ליהנות מהחיים. בבואך לקבל החלטה בנוגע לעתיד הפנסיוני שלך חשוב שתבצעי תכנון פרישה מסודר ומקיף על מנת שתוכלי לנצל באופן מיטבי את הזכויות המגיעות לך.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.