fbpx
מס על הפיצויים

פיצויים פטורים ממס

פיצויים פטורים ממס

פיצויים נועדו לעזור לפורש או המפוטר להתמודד עם הקושי הכלכלי שנוצר בין העבודות ושיצליח לעמוד על רגליו. האם פיצויים פטורים ממס הם באמת פטורים ועד כמה משיכת הפיצויים משפיעה על הפנסיה העתידית.

בין אם אתם מחליפים עבודה ובין אם אתם פורשים לגמלאות אתם תפגשו את טופס 161 שאומר כמה פיצויים פטורים ממס יש לכם וגם כמה פיצויים חייבים במס יש לכם. במאמר זה נדבר על הפיצויים הפטורים ממס ונתייחס על השפעתם על הקצבה הפנסיונית בעתיד.

איך נקבע הפטור ממס?

גובה הפטור משתנה משנה לשנה ונקבע על ידי מכפלת וותק העבודה של העובד בתקרת הפטור (תקרת הפטור משתנה כל שנה). כך למשל תקרת הפטור היום 2019 הינה 12,380 ש"ח לכל שנת עבודה, כלומר, עובד שעבד 10 שנים ומשכורתו הייתה 15,000 ש"ח הפטור שמגיע לו הוא 123,800 ש"ח (12,380X10=123,800). במקרה הזה הוא יכול למשוך את הסכום הפטור ואת הסכום החייב להשאיר בקופת.

משיכת פיצויים והשפעתן על הפנסיה

האם יש השפעה על משיכה הכספים האלה ובאיזה אופן? בעצם משיכת הכספים יש שתי השפעות שכדאי להכיר:

  • ההשפעה הראשונה מתייחסת לגובה הצבירה שנשארת לכם, שימו לב שמרכיב הפיצויים הוא כשליש מסך החיסכון הפנסיוני שלכם. זאת אומרת, משיכת פיצויים פטורים ממס תוריד לכם בוודאות את הצבירה.
  • ההשפעה השנייה באה דווקא מהמקום הלא צפוי והוא הקצבה הפנסיונית שלכם. לא מספיק שמשיכת הכספים מקטינה לכם את החיסכון לגיל הפנסיה, משיכת הפיצויים גם מקטינה לכם את הפטור לו אתם זכאים לקבל על הקצבה בגיל הפנסיה. מה שקורה הוא שהמדינה מפעילה נוסחה שנקראת נוסחת הקיזוז החדשה שאומרת שבעת משיכת 1 שקל פיצויים פטורים ממס אתם מאבדים פטור בגובה 1.35, כלומר מה שפטור ממס היום קונס אותי בעתיד על הקצבה.

המסקנות

אם אין חובה ממשית למשוך את הפיצויים הפטורים או החייבים במס אז אל תמשכו. העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם היא תלכו ליועץ פרישה או לסוכן הביטוח שלכם ותקבלו ייעוץ. פגישה ייעוץ כזאת אולי תעלה לכם כסף אבל היא תחסוך לכם הרבה יותר.

בהצלחה

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.