fbpx
תכנון פיננסי

סיפורו של יוני

יוני (שם בדוי) התקשר אלי ואמר שקיבל את הטלפון שלי מחבר שעבר אצלי תהליך של תכנון פרישה ושהוא מעוניין שנקיים פגישה ונראה אם יש איך לעזור לו, כי הגיע לגיל פרישה ולא יודע מה לעשות.

נפגשנו במשרדי, יוני הגיע לגיל 67 וצפוי לסיים את עבודתו ממש בעוד כחודש, יוני קיבל מהמעסיק מסמכים אודות המענקים הצפויים לו בעת סיום העבודה והקצבה הצפויה מביטוח המנהלים שלו. בקופה שלו נצברו 461 אלף ש"ח פיצויים והמעסיק היה צפוי להשלים לו עוד 289 אלף ש"ח. בטופס 161 המעסיק רשם שה- 461 אלף ש"ח יהיו פטורים וה- 289 אלף ש"ח יהיו חייבים במס שולי גבוהה.יוני שואל אותי איך אפשר להקטין את המס שישלם.

לאחר שראיתי והבנתי במה מדובר אמרתי לו שיש דרך לחסוך את תשלום המס על ידי תכנון פרישה אסטרטגי.

מהמידע שאספתי ממנו ראיתי שפרט לכסף שהוא צפוי לקבל מהמעסיק יש לו קופות גמל נוספות בסך של 140 אלף ש"ח שללא תכנון פרישה היה משלם עליהם מס של 35% בעת המשיכה.

התוצאה הסופית היא שיוני קיבל 289 אלף ש"ח פטורים ממס ובנוסף קיבל אישור למשוך את כלל הכספים בקופות בגמל (140 אלף ש"ח ללא מס). את 461 אלף ש"ח ייעדנו לצורכי קבלת קצבה כי יוני רוצה להמשיך לקבל קצבה ראויה לאחר שיפרוש סופית.

האמת היא שיוני יצא מאוד חכם! למה? כי יוני פנה אלי לפני שהמעסיק חתם איתו על הפרישה, המעסיק העביר לו את המסמכים לבחינה שהכל בסדר והוא החליט להתייעץ איתי. ברגע שראינו שהכל בסדר קיבלנו החלטות פרישה ופנינו למס הכנסה לקבל אישורים מתאימים. את האישורים יוני העביר למעסיק מבעוד מועד כך שהמעסיק העביר לו את הכספים נטו ללא חיוב במס. במקרה אחר ללא ביצוע תכנון מבעוד מועד המעסיק היה מחייב את יוני במס ויוני היה צריך לפנות למס הכנסה ולבקש החזר מס (כלומר לשלם ליועץ מס). המסקנה ברורה עומדים לפרוש? אל תחכו לסוף תפנו לייעוץ מוקדם ותחסכו!

פורשים או מתכוונים לפרוש? אתם לא לבד! אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ והכוונה לפרישה כדי למקסם את הזכויות שלכם.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.