fbpx

חשיבותו של טופס 106

חשיבותו של טופס 106

בחודשים אפריל – יוני אתם צפויים לקבל טופס 106 יחד עם תלוש השכר. טופס 106 מרכז את כל המידע שמופיע בתלושי השכר ברמה שנתית: למשל טופס זה כולל ריכוז של סכומי השכר ששולם לכם, המס ששילמתם, הפקדות לפנסיה שהופקדו עבורכם וכדומה.

טופס זה נדרש לצורך שימושים רבים, ובין היתר:

  • הוכחה על הכנסות: טופס 106 כולל מידע מפורט על כל ההכנסות שהעובד קיבל מהמעסיק במהלך שנת המס, לרבות משכורת, הפקדות לפנסיה, דמי הבראה, בונוסים ועוד. מידע זה חיוני לצורך הגשת דוח שנתי למס הכנסה, וכן לצורך הגשת בקשות להחזר מס או לתיאום מס.
  • הוכחה על תשלומים לביטוח לאומי: טופס 106 כולל גם מידע על כל התשלומים ששולמו לביטוח לאומי עבור העובד במהלך שנת המס. מידע זה חיוני לצורך הגשת דוח שנתי למוסד לביטוח לאומי, וכן לצורך הגשת בקשות לפיצויים במקרה של פיטורים או פירוק חברה.
  • הוכחה על זכויות סוציאליות: טופס 106 יכול לשמש גם כראיה לזכויות סוציאליות שצבר העובד, כגון ותק לצורך חישוב פנסיה, זכאות לדמי אבטלה או זכאות לקצבת נכות.
  • לחישוב קצבה מוכרת (כלומר קצבה פטורה ממס) בעת פרישה.

להלן מספר שימושים ספציפיים של טופס 106:

  • החזר מס: עובד ששילם מס ביתר במהלך שנת המס יכול להגיש בקשה להחזר מס למס הכנסה. טופס 106 הוא אחד המסמכים הדרושים להגשת בקשה זו.
  • תיאום מס: תיאום מס הוא הליך המאפשר לעובד להפחית את גובה המס שהוא משלם. טופס 106 הוא אחד המסמכים הדרושים לצורך תיאום מס.
  • פיצויים: במקרה של פיטורים או פירוק חברה, העובד זכאי לפיצויים ממעסיקו. טופס 106 יכול לשמש כראיה לזכאות לפיצויים אלו.
  • דמי אבטלה: במקרה של אבטלה, העובד זכאי לדמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. טופס 106 יכול לשמש כראיה לזכאות לדמי אבטלה אלו.
  • קצבת נכות: במקרה של נכות, העובד זכאי לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי. טופס 106 יכול לשמש כראיה לזכאות לקצבת נכות אלו.

לסיכום, טופס 106 הוא מסמך חשוב שיש לשמור במשך זמן רב. טופס זה יכול לשמש לצרכים רבים, כגון הגשת דוח שנתי למס הכנסה, הגשת בקשות להחזר מס או לתיאום מס, וכן הגשת בקשות לפיצויים, דמי אבטלה או קצבת נכות.

חשוב לציין, שהדוחות השנתיים שנשלחים מחברות הביטוח, פנסיה וגמל, כמו גם תלושי השכר החודשיים שלכם, אינם יכולים לשמש תחליף לטופס 106, זאת משום שבחלק מהמקרים חסרים שם פרטים שנמצאים בטופס זה, ובכל מקרה רשויות ממשלתיות מתנות את קבלת ההחזרים ו/או זכאות לפטור ממס ו/או קצבאות בקבלת הטופס.

לאור כל זאת, אני ממליץ לכם להמשיך ולשמור את טפסי 106, לצמיתות.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:
  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  3. הצטרפו לפורום כוכב פיננסי בפייסבוק http://bit.ly/2tR502D
  4. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq
  5. לרכוש את הספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.