fbpx

דברים שאפשר לעשות בכל גיל כדי להגיע לחופש כלכלי

דברים שאפשר לעשות בכל גיל כדי להגיע לחופש כלכלי

הדרך אל העושר הכלכלי רצופה בהמון מעשים ודרכי פעולה שצריך לנקוט בכדי להגיע לתוצאה הרצויה.

אין דרך אחת נכונה בכל מה שקשור ל התעסקות עם כסף, יחד עם זאת כשיש לכם כללים מנחים זה יכול לעזור לכם מאוד בלהגיע לתוצאות הרצויות, שכן אתם הולכים לבצע פעולות שאמורות לשרת אתכם להשגת אותן התוצאות. אז אם אתם שואלים מה הן אותן הפעולות שצריך לבצע במאמר הזה אני הולך להציג לכם כמה מהכללים המנחים שלדעתי יעזרו לכם להגיע לתוצאה שאתם רוצים.

יכול להיות שזו הפעם הראשונה שאתם הולכים להתעסק עם הנושא הפיננסי ויכול להיות שעד היום למדתם את הנושא הפיננסי ואתם כבר מתחילים להבין מי נגד מי בעולם הכספי ועכשיו אתם רוצים לקחת צעד אחד קדימה וגם לקבל תוצאות.עכשיו זה הזמן שאתם יכולים לעשות בו הרבה כסף ואתם גם יכולים להחליט בזמן הזה איך החיים בעתיד שלכם ייראו וכמובן בשביל זה תצטרכו לנקוט בכל מיני פעולות. עכשיו מה שאני הולך לספר לכם מאוד דומה למה שאני בדרך כלל אומר בכל מה שקשור להתנהלות כלכלית שוטפת, זה לא משנה אם אתם קוראים את המאמר הזה כשאתם בגיל 40 או 50 או גם 20, אם טרם עשיתם את מה שכתוב כאן זה הזמן להתחיל ולהתעסק עם זה.

יצירת תקציב תזרימי לשנה

בדרך כלל כשמדברים על יצירת תקציב חודשי מתעסקים בעצם עם הוצאה חודשית והכנסה חודשית. ההתמקדות כאן בתקציב חודשי היא ברמה החודשית ויכול להיות שחלק מהאנשים ההתמקדות ברמה החודשית אינה טובה מספיק ולא עוזרת להם לראות את התמונה הגדולה. כשאנחנו מדברים על תוכנית שנתית לבזבוזים או הוצאות או תוכנית שנתית לתקציב אנחנו בעצם מסתכלים על התמונה הגדולה ומנסים ע"י כך לעשות חיזוי של כל ההוצאות העתידיות שלנו בהתבסס על משכורת יחסית יציבה וקבועה שנכנסת כל חודש. זה מצריך מכם לשבת ולחשוב איזה הוצאות יהיו לכם במהלך השנה ולנסות לעשות חיזוי עתידי של הכל. במקרה כזה גם אם יהיו לכם הוצאות פתאומיות לא צפויות זה משהו שאתם תוכלו לעשות את ההתאמות בהתנהלות השוטפת שלכם ולסגור את הפינה. על ידי עבודה עם תקציב חודשי והפיכתו לרמה שנתית אתם בעצם יוצרים תזרים עתידי צפוי מראש והמידע הזה אמור לעזור לכם להתנהל בצורה הרבה יותר יעילה וחכמה. במקום להגיד יש לי הכנסה של 10,000 ש"ח בחודש ועם זה אני צריך להתמודד אנחנו מדברים על יש לי הכנסה של 120,000 ש"ח בשנה ועם זה אני צריך להתמודד.

יצירת קרן חירום

במינימום של המינימום אתם חייבים לכוון לכך שתהיה לכם קרן חירום של לפחות 3 חודשי משכורת ואת זה אתם חייבים לעשות עכשיו כמה שיותר מהר בעיקר אם ההכנסות שלכם אינן יציבות ואם מקום העבודה שלכם אינו מבטיח לכם שהוא לא יפטר אתכם בתקופה הקרובה.

מטרתה של קרן חירום להבטיח לכם יציבות בטווח הקצר במידה וקורה לכם איזשהו בלת"ם למה זה יכול להיות כל דבר. אם עכשיו אתם צעירים ואין לכם ילדים ואין לכם משפחה ואתם גרים עם ההורים זה הזמן ליצור לעצמכם קרן חירום, אני אוהב לקרוא לקרן חירום גם בשם נוסף והוא קרן לניצול הזדמנויות השקעה. אין מה לעשות לפעמים אנחנו יכולים להשתמש בכסף הזה כדי לסגור איזשהו בור כלכלי שנוצר כתוצאה מאותו שלב לצורך העניין נגנב התקלקל משהו שהתפוצץ או הוצאה רפואית או לחילופין אם זיהיתי הזדמנות השקעה שווה ובדקתי את כל הדברים ואני רוצה להשקיע ולהרוויח כסף. יש לזכור שלאחר שהכסף הזה יוצא מקרן החירום התפקיד שלנו הוא להחזיר כמה שיותר מהר את הכסף בחזרה.

קחו בחשבון שככל שאתם הופכים להיות גדולים יותר משפחתיים יותר ורציניים יותר עליכם להגדיל את קרן החירום ליותר משלושה חודשים. אתם יכולים להתחיל משלושה חודשים ובהמשך להגדיל את זה גם לשנה.

תשלמו את כל החובות עם הריבית הגבוהה

אני הכי בעד חובות ולהשתמש בהן ולהתמנף איתן כחלק מהאסטרטגיה הכלכלית שאני מנהל. יחד עם זאת חשוב להבין שחובות בסוף צריך להחזיר, לכן מראש לא נכנסים לחוב שלא משרת אותנו.

שימוש בחובות זה עניין אישי יש כאלה שיעדיפו ויש כאלה שלא יעדיפו זה סוג של ניהול סיכונים אישי, אני זוכר שקראתי איזשהו ספר ושם נאמר "שהעשירים מקבלים ריבית העניים משלמים ריבית", בדרך כלל ריבית באה לידי ביטוי בהלוואות ובאשראי או חוב שאנשים לוקחים והם צריכים לשלם. אז אם אתם לא מקבלי ריבית תדאגו לפחות שלא תהיו משלמי ריבית ואם אתם כבר משלמים ריבית תדאגו לא לשלם יותר ממה שצריך או אפשר.

כדאי לטפל בכל החובות שלכם ולהבין מי נגד מי אתם חייבים לנהל רשימה מסודרת של כל החובות שלכם והריביות העדכניות שאתם משלמים ולבדוק האם יש לכם אפשרויות נוספות סגירת כל החובות האלה או החלפתם בריביות טובות יותר.

תתחילו לחסוך ותגדילו את החיסכון כל פעם

חיסכון זה דבר חשוב, עם חיסכון אנחנו יכולים לבצע השקעות לבצע רכישות גבוהות או יקרות ותמיד נשאלת השאלה איך אפשר לחסוך. אז קודם כל אם אתם עכשיו מתנהלים ברמה השנתית אתם יכולים לראות כמה אתם יכולים לחסוך ברמה השנתית כלומר אם אתם מרוויחים 120,000 ש"ח בשנה מהסכום הזה אתם יכולים מראש להחליט כמה לחסוך וכבר מראש אתם יודעים שעם שאר הכסף אתם יכולים להשתמש. למשל אתם תחליטו ש 20,000 ש"ח מההכנסה השנתית הולכים לחיסכון, כדי שזה יעבוד מומלץ לעשות את החיסכון שיהיה אוטומטי כלומר כל חודש יורד בהוראת קבע או באמצעות כרטיס האשראי סכום כספי קבוע מראש. נשאלת השאלה איך אפשר להגדיל את החיסכון הזה כדי שבסוף יהיה לי יותר כסף בחיסכון שיוכל להשקיע אותו. השיטה שאני ממליץ עליה היא כזו קודם כל אתם מחליטים איזה סכום אתם רוצים להשקיע כל חודש מההכנסות שלכם את זה אתם עושים באופן אוטומטי. אחרי שעשיתם את החלק האוטומטי אתם חוסכים לפחות 40% מכל שקל נוסף שנכנס אליכם לחשבון. ההכנסה השנתית שלכם ידועה לכם במידה וקבלתם בונוס 40% מהבונוס הולך לחיסכון, קיבלתם דמי הבראה 40% מדמי ההבראה האלה הולכים לחיסכון זאת אומרת שכל דבר חדש שנכנס שהוא לא ההכנסה השנתית שלי 40% מזה הולכים לחיסכון.

בשיטה הזו אתם תופתעו לטובה עד כמה מהר אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף.

ניהול סיכוני ביטוח

אני יודע שאולי ביטוח זה לא משהו שמדבר אליכם כרגע יחד עם זאת זה הגיל שביטוח אמור לדבר אליכם ולהיות רלוונטי. אני מזמין אתכם להיכנס לערוץ היוטיוב שלי ולראות הרצאה על ביטוחים ואיזה ביטוחים חובה שיהיו לכם מה רצוי שיהיה לכם ומה טוב שיהיה לכם. המטרה של הביטוחים היא להגן עליכם מפני הוצאות גבוהות ובלתי צפויות שגם אם תחסכו 10,000 ש"ח בחודש לא תצליחו לחסוך את הסכומים האלה לכיסוי הוצאות רפואיות. מה גם שזה נותן לכם אפשרויות לפנות לאנשי מקצוע מהמומחים והמובילים בתעשייה מה שבדרך כלל לא מתאפשר בקופות החולים.

יצירת הכנסות לחופש כלכלי

זה החלק שבו אני אומר לכם שזה הזמן שכדאי שתתחילו למצוא דרכים להביא עוד כסף הביתה כדי שתצליחו ליצור ולהגיע לחופש הכלכלי שאתם רוצים להשיג. האם זה אומר שאולי תצטרכו לעבוד יותר כן האם זה אומר שתצטרכו לוותר על דברים כן. זה בדיוק העניין, צריך לפעמים לשלם את המחירים כדי להגיע לאן שאנחנו רוצים להגיע ממש כמו באוטובוס תרצי להגיע מנקודה א לנקודה בי"ת תצטרכו לשלם על הנסיעה הזאת אז בחיים האמיתיים העלות הזאת מתבטאת בזמן השקעה שאנחנו נצטרך להשקיע. לכל אחד או לכל אחת יש ידע מסוים יכולת מסוימת שהם יכולים לנצל אותה כדי ליצור עוד הכנסה. הכנסה נוספת זה אומר שיש עוד כסף שאפשר לחסוך וכשמגיעים לסכומים יפים אפשר להשקיע את אותם הסכומים ולהתחיל להיות משקיע וליהנות מהדיבידנדים הריביות והתשואות.

שמירה על בריאות פיזית ונפשית

חבר'ה אין מה לעשות להגיע לחופש כלכלי לא בריא פיזית ונפשית זה לא דבר חכם מה גם לא נוכל ליהנות מהכסף הזה שהצלחתם לצבור לכן כדי מאוד להשקיע גם בבריאות האישית. זה לא אומר עכשיו שצריך להשקיע 8 שעות ביום על כושר תזונה ואימונים מספיק 3 4 שעות בשבוע להתאמן אולי בחדר כושר או לצאת להליכה מהירה זה העוזר להתאוורר זה עוזר למוח לזרום ובסופו של דבר לא להגיע לגיל בוגר יותר חולים. הגוף שלנו זו המכונה שלנו וכמו שאנחנו דואגים למכונית מתקנים ומשדרגים מדי פעם ככה גם צריך את הגוף לדאוג לו ולשדרג אותו ביכולות הפיזיות.

לסיכום

אנחנו מדברים פה על שליטה על הכסף שלכם בגילאי שנות השלושים והארבעים חלק מהדברים שנאמרו במאמר הזה הם דברים שמתאימים לכל גיל ולכל רמה. התהליכים שתצטרכו לעבור עם תהליכים ארוכים ובחלק מהזמן גם לא קלים יחד עם זאת אם תתמידו בעשייה ותהיו ממוקדים ותדעו מה המטרות שלכם אתם תצליחו להגיע לאותו חופש כלכלי שאתם מחפשים.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.