fbpx

תום עידן תעודות הסל

תם עידן תעודות הסל

כיצד תיקון 28 משפיע על תעודות הסל? הוא מסיים את עידן תעודות הסל תוך הפיכתן לקרנות נאמנות מחקות או קרנות סל-ETF (מכשיר השקעה חדש בבורסת ת"א).

מהו ההבדל המרכזי בין תעודת סל לבין קרן סל-ETF? בתעודות סל הנכסים היו בבעלות מנפיק תעודות הסל. בקרן סל-ETF הנכסים הכלולים בקרן הם בבעלות מחזיקי היחידות בקרן באמצעות הנאמן לקרן.

מהי מטרת השינוי? ביטול אלמנט הסיכון המובנה (סיכון מנפיק) בתעודות הסל.

מהו תוכנו של תיקון 28? כיצד תתבצע הסדרת תחום תעודות הסל תחת חוק הקרנות וכן כיצד תתבצע הסדרת מכשיר השקעה החדש: קרנות סל-ETF.

האם השינוי יחשב אירוע מס? לא!

מהו לוח הזמנים לביצוע השינוי? השינוי החל ב- 3 לאוקטובר ויתבצע במספר פעימות שיתפרסו על תקופה של 75 יום.

האם תיקון 28 מאפשר שינויים בקרנות נאמנות קיימות? כן, בהחלט! מנהל קרנות מחקות רשאי תחת מגבלות המוגדרות בתיקון להמירן לקרנות סל-ETF.

האם קיים הבדל מהותי בין קרן נאמנות מחקה לקרן סל-ETF? ההבדל המהותי הוא בסחירות. קרן סל-ETF נסחרת לאורך כל יום המסחר בבורסה. קרן מחקה לא נסחרת ושערה נקבע בתום יום המסחר.

האם קרן סל-ETF מתחייבת לתת במדויק את תשואת מדד הייחוס? קרן סל-ETF לא מתחיבת לתת למשקיעים את התשואה המדויקת של המדד, אולם יש אפשרות לרצועת הגנה למשקיעים (זו אינה קיימת ב-ETF אמריקאי).

מהם דמי הניהול המשתנים בקרנות הסל-ETF ומהו הקשר שלהם ל"רצועת ההגנה" בקרן? בנוסף לדמי הניהול הרגילים משקיעי תעודות הסל יכולים לבחור בדמי ניהול משתנים בשיעורים שונים בהתאם לסוג הקרן המבטיחים את שער קרן הסל באמצעות גבולות "רצועת ההגנה".

מהו שיעורם של דמי הניהול המשתנים? שיעורם יכול להיות 0.1%, 0.2% או 0.3% בהתאם לסוג תעודת הסל.

כיצד מנגנון "רצועת ההגנה" עובד? נקבעו דמי ניהול משתנים שהם רשות בגובה 0.3% אזי, גבולות "רצועת-ההגנה" סביב מדד הייחוס יהיו:0.3%-ו-0.3%+. באם תשואת תעודת הסל תהייה נמוכה ממדד הייחוס בשיעור של 0.5%- אזי, מנהל הקרן ישלים מכיסו את הפער של 0.2% עד ל"רצועת ההגנה". באם תשואת הקרן סל תהייה גבוהה ממדד הייחוס בשיעור של 0.5% אזי מנהל הקרן יזכה את המשקיעים בהפרש של 0.2% מעל "רצועת ההגנה".

ערך: איציק קופלוב-יזם FundBW

אתר המיזם: www.fundbw.com

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.