fbpx

למה כדאי לך ביטוח מנהלים

מהו ביטוח מנהלים?

ביטוח מנהלים זהו מוצר לחיסכון פנסיוני, מקור השם ביטוח מנהלים נוצר כאקט שיווקי והמוצר אינו בהכרח מיועד למנהלים. המוצר יכול להתאים לכל אחד בהתאם לצרכים ולמאפיינים שלו. במקור זוהי קופת ביטוח עם חיסכון שניתן להפקיד לתוכה כסף הן באופן עצמאי והן באמצעות המעסיק.

ההבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה

ביטוח מנהלים שונה מקרן פנסיה או קופת גמל בכך שמדובר בחוזה בין המבוטח לחברת הביטוח, החוזה הזה מחייב את חברת הביטוח והחוסך כל עוד הלקוח לא הפר את החוזה או ביקש לבטלו. חברת ביטוח אינה יכולה להתנער מהחוזה והזכות הבלעדית להפסיק את ההתקשרות נתונה ללקוח. בעת עריכת החוזה של ביטוח המנהלים כל התנאים ידועים לכל הצדדים ומה שנחתם זה מה שיהיה בפוליסה מיום עריכת הפוליסה ועד סופה, כלומר להבדיל מקרן הפנסיה ביטוח מנהלים אינו משתנה עם הזמן.

מאפיינים כלליים

ההפקדות לביטוח מנהלים מזכות בהטבות מס את המפקיד, והפוליסה כפופה לחוק קופות הגמל. בביטוח מנהלים אין ביטוח מובנה כמו בקרן פנסיה, לכן על הלקוח לרכוש מכספו (או על חשבון המעסיק) ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה. לעומת קרן פנסיה בביטוח מנהלים אין מנגנון איזון אקטוארי כלומר מה שנחסך זה מה שהלקוח יקבל.

ביטוחי מנהלים ידועים כמוצר יקר יותר מבחינת דמי הניהול מקרן הפנסיה או קופת גמל, עם זאת בבחירת מוצר כזה או אחר חשוב לבצע השוואה ולהבין את היתרונות והחסרונות של כל מוצר לפני שמצטרפים אליו. חשוב להבין שכיום עצם בחירתך במוצר פנסיוני אינו מהווה חתונה קתולית, באפשרותך תמיד לשנות ולהחליף בין המוצרים בדרכך אל הפנסיה.

נשאלת השאלה למה כדאי לך ביטוח מנהלים?

התשובה לשאלה זו יחסית פשוטה (תמיד ניתן לסבך אך נלך על התשובה הפשוטה ביותר) לביטוח מנהלים כמה יתרונות בולטים אותם אני אוהב:

  1. עלות הביטוח ידועה מראש – מדובר בחוזה
  2. אין מנגנון איזון אקטוארי – רק אני אחראי למה שאני חוסך ולמה שאני מקבל
  3. מעקב צמוד של חברת הביטוח – תהליכי עבודה מובנים ומסודרים יותר
  4. אין תקופת אכשרה של חמש שנים בביטוח
  5. התאמת הכיסוי הביטוחי (אובדן כושר עבודה) למקצוע ועיסוק ספציפי של כל לקוח

אמנם לא מדובר במוצר זול או מוצר שמתאים לכולם, לחלק מהאנשים מדובר בחלופה ראויה לקרן פנסיה סטנדרטית.

**שימו לב, בעת החלפת מוצרים פנסיוניים במוצרים אחרים אתם יכולים לפגוע בזכויותיכם החוזיות והביטוחיות מתוקף חוזה הביטוח. לכן חשוב שתבצעו בדיקה מקיפה לפני המהלך ותתייעצו עם אנשי מקצוע.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.