fbpx

הבסיס בהשקעות נדל"ן

הבסיס בהשקעות נדל"ן

אני מאמין שמי שרוצה לבנות לעצמו חופש כלכלי ולהגיע לשם, חייב לבנות לעצמו תמהיל השקעות מבוסס נדל"ן, אשר בסופו של דבר אמור להניב לו הכנסה שממנה יתקיים. אבל לפני כן חייבים להכיר את הבסיס בהשקעות נדל"ן.

 

אז אוקי מה צריך לעשות כדי שזה יקרה יש 5 דברים עיקריים שלדעתי אתם חייבים!

  1. דבר ראשון אם אין לכם רשימת מטרות כתובה עד היום. הגעתם למקום הנכון, כבר אמרנו כמה וכמה פעמים שמי שיש לו רשימת מטרות כתובות וברורות מצליח להשיג אותם.

אז אם אין לכם רשימה כזו תתחילו עכשיו. קחו דף ועט ורשמו מטרה מס 1 להפוך להיות משקיע בנדלן על ידי רכישת דירה להשקעה/או משהו אחר בעלות 500K עד סוף 2022.

 

  1. הדבר השני הוא להבין למה דווקא נדלן.

אתם בטח שואלים אותי למה לרשום את זה כמטרה או כמטרה מס 1. אז זהו שלא חייבים לראום את זה כמטרה מס 1 מה שכן זה חייב להיות במטרות שלכם אם אתם רוצים להגיע מתישהו לחופש כלכלי.

ועכשיו נענה לשאלה למה דווקא נדלן מה כל כך מיוחד בו?

התשובה היא פשוטה – נדלן זה מוצר צריכה הכי בסיסי. לכולנו יש צורך בסיסי להיות תחת קורת גג כלשהי. זה המקום הבטוח שלנו, מקום אותו אנחנו מחשיבים כבית חם, ארוחה חמה, משפחה, ביטחון. זהו צורך קיומי שלנו.

אתם בטח שואלים אבל יש את האופציה של שכירות – לא חייב לרכוש דירה.

אתם צודקים!

אתם לא חייבים לרכוש דירה למגורים, אתם יכולים לגור בשכירות אם זה הכי מתאים לכם כרגע. אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לרכוש דירה להשקעה ולהרוויח מדמי שכירות.

לנדלן יש לא מעט יתרונות וניסיון של הרבה מעשירי עולם מוכיח שאפשר גם להתעשר מזה.

יתרון נוסף שיש לנדלן הוא שהוא נחשב סולידי ובטוח. שומר בדרך כלל על ערכו ונמצא בעליה בטווח הארוך.

אחד היתרונות הבולטים הוא שאתם לא חייבים לרכוש את כולו מכספכם אלא אפשר לרכוש אותו גם מכספם של אחרים (בנקים למשל/משפחה וכו). ונדלן קיים בכל העולם ולא רק בישראל כלומר יש אין ספור הזדמנויות.

  1. הדבר השלישי שחייבים להבין הוא איזה אופציות יש לכם

אופציה א' – רכישת דירה או חנות או משרד והשכרתם – זה הכי נפוץ היום. אתם רוכשים את הנכס במטרה להחזיק בו ולהינות מדמי השכירות לכמה שיותר זמן.

אופציה ב' – רכישת קרקע שצפויה להיות מופשרת לבניה – יש לא מעט פרסומים של מכירת קרקעות חקלאיות למכירה לפני הפרשה. צריך לקחת בחשבון שזה עשוי לקחת שנים / עשרות שנים ולפעמים היזמים המוכרים הם אלה שמנסים לקדם את הפרוייקט וזו יכולה להיות אחלה עסקה.

אופציה ג' – רכישת נכס דרך קבוצת רכישה – כן אפשר גם פה לעשות קבוצות רכישה ולקנות כקבוצה שהתאגדה יחד נדלן/פרוייקט. אופציה זו יכולה להוזיל עלויות באופן משמעותי כי אין את האיש שבאמצע.

אופציה ד' – רכישת דירה על הנייר – למשל כל פרוייקטי המחיר למשתכן שאנשים זכו על הנייר והנכס נבנה בעתיד. הרווח שנוצר פה הוא בפער בין מחיר הנכס על הנייר למחירו בסיום הבניה. ככל שתהליך הבניה מתקדם הסיכון יורד ומחיר הנכס עולה.

אופציה ה' – רכישת דירה באזור מתפתח או בפרוייקט שלפני תמא – אתם יכולים לעקוב אחר התפתחויות בכל עיר ולזהות הזדמנויות של למשל קניון חדש שנבנה או בית חולים או אוניברסיטה או תחנת רכבת שכל הדברים האלה תורמים להתפתחות העירונית וגם לנסות לצפות פרוייקטים של תמא של מסביב מה שעשוי לזרז פרוייקטים זהים בסביבה הקרובה.

אופציה ו' – רכישת דירה שבורה לצורך שיפוץ ומכירה – פחות נפוץ בישראל אך בהחלט אפשרות לשפץ ולמכור לאחר עליית ערך הדירה שקרה לאחר השיפוץ.

 

  1. הדבר הריביעי שחייבים להכיר הוא המיסוי בנדלן

בנדלן יש כמה סוגי מס:

א. מס רכישה – מס המשולם למדינה במהלך רכישת הנכס ולפי מדרגות מס אשר קבועות בחוק, כאשר גובה תשלום המס עולה בהתאם למחיר עסקת רכישת הנכס.

ב. מס שבח – מדובר במס המתייחס לרווח ההון המתקבל הודות למכירה המחושב כבר במהלך מכירת הנכס וניתן לשלם אותו עד כחודשיים מיום חתימת החוזה

ג. היטל השבחה – זהו מס המוטל על בעלי קרקעות ונכסים השואפים לשדרג את הנכס שלהם

  1. לקחת קורס ביזמות נדלן. אני מאמין בלמידה אומרים שלפעמים הפער ביון להיות מיליונר לבין להישאר עני הוא למידה של סט כישורים אחד בלבד. 
  2. הדבר השישי שאתם חייבים הוא סבלנות ולמידה מתמדת

אתם צריכים ואפילו חייבים ללמוד ולהיות סבלניים בכל הקשור לעסקאות נדלן. לא למהר להוציא כסף ולשלם לבעלי מקצוע.

תחפשו נכס, תלכו לשם, תראו אותם, תהיו שם בלילה/בבוקר/במהלך היום. תשמעו, תריחו, תדברו עם השכנים תכירו אותם, תסתובבו מסביב, בחנויות בקניון. תנסו לראות מה הולך שם והאם הנכס באמת שווה את ההשקעה. ממש כמו שאתם עושים סקר עלויות חבילות טלפון / כרטיס טיסה ובית מלון בחול ככה אתם אתם חייבים לדעת פרטים על העסקה. ברמה סופר גבוהה ולחפש את ההזדמנות.

בהצלחה!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.