fbpx

ברירת מחדל לרצף קצבה

רצף קצבה

המשמעות של ברירת מחדל לרצף קצבה

לפני חוק ההסדרים של סוף שנת 2016 כאשר עובד עוזב מקום עבודה ולא מחליט מה לעשות עם כספי הפיצויים ראו בכספי פיצויים כאילו התקבלו והיה צריך להתחשבן לגביהם. כיום לאחר חוק ההסדרים המצב שונה ורואים את הכסף שלא נמשך ככסף המיועד לרצף קצבה לכן זה נקרא ברירת מחדל לרצף קצבה.

להלן עיקרי הדברים:

החל מה- 1.1.2017 נקבעה ברירת מחדל לגבי השארת פיצויים בקופת גמל לקצבה ל"רצף לקצבה". בהתאם לברירת מחדל, במקרים המפורטים להלן יראו את העובד כאילו בחר ברצף לקצבה ללא צורך בפנייה לפקיד השומה לצורך כך.
ברירת המחדל מתייחסת למקרים שבהם לא ניתנו הנחיות לגבי טיפול בפיצויים קיצבתיים ואנו נדרשנו עד היום לבצע בעת העזיבה רק התחשבנות מס.

מקרים בהם לא נדרש לפנות לפקיד שומה לצורך החלה של רצף לקצבה:

אם סך כספי הפיצויים שנצברו לעובד בכל קופות הגמל לקצבה אינו עולה על סך התקרה הנקובה להלן, יראו את העובד כאילו בחר ב”רצף קצבה”, אלא אם הודיע אחרת לפקיד השומה.
להלן התקרה – הגבוהה מבין 2 האפשרויות: 360,000 ש"ח או משכורת עד 32,000 כפול הוותק.
אם סכומי הפיצויים שנצברו לעובד בכל קופות הגמל לקצבה עולים על סכום התקרה האמורה, תבוצע התחשבנות המס כרגיל ובמידה והעובד יהיה מעוניין ב"רצף קצבה" הוא יהיה חייב לפנות לפקיד השומה כפי שמקובל כיום.

למרות מסלול ברירת המחדל הקיים החל מ-2017, משרדנו ממליץ לבצע התחשבנות מול פקיד השומה בכל מקרה בו קיים ארוע של סיום יחסי עובד מעסיק. הטפסים הרלוונטיים למקרה זה הינם 161, 161א, 116ג.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.