fbpx
תכנון פרישה לבד

תכנון פרישה: למה לא לעשות את זה לבד?

תכנון פרישה: למה לא לעשות תכנון פרישה לבד?

פרישה היא אבן דרך משמעותית בחייו של כל אדם. זהו רגע בו אנו עוברים משגרת עבודה אינטנסיבית לתקופה חדשה של פנאי ורוגע.

אך לפני שאנו מגיעים לרגע המיוחל, חשוב להיערך לקראתו בצורה נכונה. תכנון פרישה נכון יבטיח לנו ביטחון כלכלי ויאפשר לנו ליהנות מהשנים שלאחר העבודה במלואן.

למרות שרבים נוטים לעשות זאת לבד, תכנון פרישה עצמאי אינו מומלץ כלל. הסיבות לכך רבות ומגוונות:

  1. ידע מקצועי: תכנון פרישה דורש ידע נרחב בתחומים רבים, כגון ביטוח לאומי, פנסיה, מיסוי, השקעות, ידע משפטי ועוד. ידע זה אינו זמין לכל אחד, ועלול להוביל לטעויות קריטיות שיפגעו בהכנסותינו לאחר הפרישה.
  2. מורכבות התהליך: תכנון פרישה אינו תהליך פשוט. הוא כולל בחירה בין אפשרויות רבות, ניהול סיכונים, התאמות אישיות ועוד. אדם שאינו מנוסה בתחום עלול להתקשות לקבל החלטות נכונות ולפספס הזדמנויות פיננסיות חשובות.
  3. רגשות ומעורבות רגשית: קבלת החלטות בנוגע לפרישה כרוכה לא פעם ברגשות חזקים, כגון חרדה, חשש וחוסר ודאות. רגשות אלו עלולים להוביל להחלטות לא רציונליות ולפגיעה באיכות התכנון וכתוצאה מכך באיכות החיים שלאחר הפרישה.
  4. קיבוע זכויות: תהליך קיבוע זכויות נכון מול מס הכנסה הוא קריטי עבורכם לכן חשוב לבצע אותו בצורה נכונה ומקצועית. החלטות שתקבלו מול רשות המס הן החלטות חד כיווניות כיוון שלא ניתן לתקן טעויות בחלוף 120 ימים מיום קבלת אישור קיבוע זכויות.
  5. תמיכה לאורך זמן: תכנון פרישה אינו אירוע חד פעמי. הוא דורש מעקב ותמיכה לאורך זמן, על מנת להתאים את התכנון לשינויים במצבנו האישי, הכלכלי והמשפטי.

בנימה אישית: בימינו אפשר לעשות הכל לבד. עם זאת, אני ממליץ שבנושא הפרישה תמיד תעבדו עם איש מקצוע שיעזור לכם להחליט החלטות נכונות ולו בגלל הסיבה שהחלטות שתקבלו הן החלטות שלא ניתן יהיה לשנות.

לסיכום: תכנון פרישה לבד הוא עניין שעשוי להוביל להשלכות כלכליות קשות. לכן, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי של מתכנן פרישה מוסמך. מתכנן כזה יסייע לנו להבין את האפשרויות השונות, לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורנו ולוודא שאנו מקבלים את כל ההטבות המגיעות לנו.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:
  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  3. הצטרפו לפורום כוכב פיננסי בפייסבוק http://bit.ly/2tR502D
  4. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq
  5. לרכוש את הספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.