fbpx

הביטוח לא מתאים

ביטוח לא מתאים

כמה פעמים שמעתם על מקרים שללקוח יש כמה פוליסות תאונות אישיות והפוליסות פשוט לא מתאימות ללקוח? במקרה הזה לחבר שלי עשו את כל הביטוחים אבל שכחו לשים כמה סעיפים חשובים לפוליסה.

כבר כמה שנים שאני מחזר אחרי חבר שלי שיהפוך להיות לקוח או לפחות שיבוא ויעשה אצלי בדיקה של הביטוחים שלו ושל משפחתו. החודש זה קרה, נפגשנו אצלי במשרד ועברנו על הכל, ישבנו ודיברנו והוא סיפר לי הכל על החיים שלו, עבודה ומשפחה. הוא נשוי ויש לו 3 ילדים עובד בתחום הנדל"ן עם הכנסה נאה ומתנייד ברוב המקרים באמצעות אופנוע.

תאונות אישיות פשוט לא מתאים לצרכים של הלקוח

הבדיקה הראשונה

בבדיקה הראשונה ביקשתי לקבל מידע אודות הפוליסות שיש לו בחברות הביטוח וראינו שיש לו 3 פוליסות תאונות אישיות ופוליסה אחת של ביטוח רפואי פרטי. בסה"כ משלם 600 ש"ח כל חודש שבגדול נשמע סביר. סיפרתי לו שעולם הביטוח מתחלק ל – 4 חלקים עיקריים: חיים, בריאות, חיסכון ונכות ושכל אחד חייב לוודא שהוא נמצא בכל התחומים האלה בצורה מאוזנת ומתאימה לתקציב השוטף.

הוא הסכים ואמר שלדעתו הוא מסודר, אין צורך לעשות שינויים כרגע היות וממש לאחרונה עשה זאת בשיחה עם נציג של חברת הביטוח. הסכמתי איתו שאין לבצע שינויים, כי כל שינוי כזה אם יהיה יחייב מילוי הצהרת בריאות, דבר שאני אישית לא רץ לעשות ללקוחות. עם זאת אמרתי לו בוא ניכנס קצת לכיסויים ונראה האם הם הותאמו לך באופן אידיאלי, כך עשינו. עברנו סעיף סעיף בביטוח רפואי (השתלות, תרופות, ניתוחים בארץ ובחו"ל) הכל נראה מעולה. עברנו לסקור את תכנית תאונות האישיות שלו וכאן נמצאה בעיה גדולה מאוד.

ביטוח תאונות אישיות ללא כיסוי מהותי

הביטוח שלו לא כלל כיסוי לתאונות אופנוע. זאת אומרת אם חס וחלילה תתרחש תאונה וייגרם לו נזק (נכות/כוויות/מוות/שברים/סיעוד) הוא לא יקבל פיצוי היות וזה מוחרג בתנאי הפוליסה.

חשוב להבין שכשעושים ביטוח חשוב לקרוא את החריגים של הפוליסה כדי לא ליפול דווקא בסעיפים הקטנים, שבמקרה הזה היה יכול לקרות מצב שהוא היה נפגע ולא מקבל את הכסף, חברת הביטוח במקרה הזה לא הייתה משלמת כי זה מוחרג.

בהתחלה חשבנו שאולי מדובר בטעות, נכנסו לאתר של חברת הביטוח והורדנו העתק פוליסה וניסינו למצוא את ההרחבה לכיסוי ולא מצאנו. חבר שלי ישר שאל אותי את השאלה שמאפיינת רבים במקרים דומים, שילמתי כל הזמן הזה ואם היה קורה לי משהו לא הייתי מקבל? עניתי לו שלצערי כן. לא רכשת הרחבה למקרה הספציפי לא תקבל תגמולי ביטוח.

חשוב להבין שכשמדובר בביטוח, צריך להיות זהירים וקפדניים ולשאות את כל השאלות שרק אפשר על מנת שהביטוח יתאים לכם כמו חליפה שתפורה במידות המתאימות.

תאונות אישיות פשוט לא מתאים לצרכים של הלקוח

מה זה ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות נועד לתת מענה למקרי ביטוח שקרו עקב תאונה. ביטוח תאונות אישיות מורכב מביטוח מוות כתוצאה מתאונה, נכות כתוצאה מתאונה, שברים כתוצאה מתאונה, כוויות כתוצאה מתאונה, אשפוז מתאונה וסיעוד מתאונה. מדובר בחבילה שלמה שבכל חברת ביטוח ניתנת להרחבה באופן שונה. ניתן לרכוש כמה כיסויים של ביטוח תאונות אישיות שרוצים בכל חברות הביטוח (אין פה כפל ביטוח ובקרות מקרה אפשר לקבל פיצוי מכל הפוליסות). לכל חברות הביטוח יש גם הרחבות שונות ובמקרה הספציפי הרחבה לתאונות אופנוע יש בחברת הראל ובחברת הפניקס בלבד. בחברת הביטוח שהוא היה אין כיסוי כזה ולא ניתן להוסיף כיסוי כזה. כשהבין את הדבר החליט לבטל את הביטוח הישן ולעשות ביטוח חדש שיכסה אותו גם אם תהיה תאונת דרכים עם אופנוע.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.