fbpx

פריסת מס כל מה שצריך לדעת

פריסת מס קדימה ואחורה מה עושים?

 

מסיימים מקום עבודה או פורשים לגמלאות וצפויים לקבל מענקי פרישה גבוהים? כדאי שתדעו שאתם לא חייבים לשלם עליהם מס גבוה במועד הפרישה. אם אינכם רוצים להשאיר את הכסף לפנסיה ואינכם מעוניינים לבצע את ההתחשבנות בעתיד, כדאי שתכירו את האפשרות שנקראת פריסת מס.

 

פריסת מס, מאפשרת להקטין את חבות המס על מענקי הפרישה וכספי הפיצויים על ידי פריסת מס קדימה או אחורה לעד 6 שנים.

פריסת מס

 

סוגי פריסה

בפריסה לאחור – החלקים שווים על פני שנות העבודה שבגינן משולם מענק הפרישה, אך לא יותר מ- 6 שנים. בפריסה קדימה – על כל 4 שנות עבודה, ניתן לפרוס שנה אחת קדימה, אך לא יותר מ- 6 שנים.

 

מתי מענק פרישה חייב במס? על פי תקנות מס הכנסה המענק הפטור הוא עד 12,380 ש"ח לשנת עבודה (נכון ל- 2019) , כל מה שמתקבל מעבר לסכום זה חייב במס.

 

לדוגמה:

אדם עם שכר של 20,000, אשר עבד 10 שנים ופרש, ובקופה הצטברו לו 300,000 ₪. מה דין הכספים האלה?

 

12,200 השקלים כפול 10 שנות עבודה, שווים ל- 122,000 ₪, המהווים מענק פטור, והיתרה תהיה חייבת במס, עליו להחליט האם לייעד לקצבה, לרצף פיצויים, או למשוך ולבצע פריסת מס. אם ימשוך ללא תכנון ופריסת מס, הוא צפוי לשלם מס שולי החל עליו במועד המשיכה (יש לשים לב כי המענק הפטור משתנה כל שנה וב- 2018 עומד על 12,230 ש"ח)

 

איך יודעים איזו פריסת מס לבחור?

פריסה קדימה מומלצת עבור מי שצפויה לו ירידה בהכנסות מיום פרישתו. פריסה אחורה, מומלצת עבור מי שהכנסתו ערב הפרישה נמוכה יותר ממשכורתו/קצבתו שלאחר הפרישה.

 

טיפ: פריסת המס תחל בשנה שבה תפרשו, למעט במקרה בו תפרשו ב- 3 החודשים האחרונים של שנת המס. במקרה כזה, ניתן להתחיל את הפריסה בשנת המס שלאחר שנת הפרישה. לכן אם יש אפשרות כזו, נסו לדחות את הפרישה שלכם לחודש אוקטובר, זה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים.

פריסת מס

 

כיצד עושים זאת בפועל?

 

את הבקשה לפריסת המס, ניתן להגיש לפקיד שומה באמצעות טופס 116ג. חשוב לציין כי פריסת מס עשויה במקרים מסוימים להיות חרב פיפיות עבורכם, ולכן בעת קבלת ההחלטה האם לבצע פריסה או לא, חובה להביא בחשבון גם את שיעורי המס השונים בין השנים. ייתכן ומה שנראה לכם ככדאי יתברר כצעד לא נכון ולהיפך. יש להביא בחשבון נתונים רבים עד הפרט האחרון, כולל העלויות הכרוכות בהגשת הדו"חות השנתיים למס הכנסה במהלך שנות הפריסה.

 

עוזבים מקום עבודה או צפויים לפרוש לגמלאות? אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ לבחינת מסלול הפרישה הכדאי ביותר עבורכם.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.