fbpx
איך לזהות מתכנן פיננסי מוסמך

מיהו מתכנן פיננסי מוסמך ואיך לזהות אותו?

מיהו מתכנן פיננסי מוסמך ואיך לזהות אותו?

מתכנן פיננסי מוסמך CFP זוהי ההסמכה הגבוהה ביותר לפיננסים בעולם.

היא מוכרת יותר בשם CFP או CERTIFIED FINANCIAL PLANNER וכיום המקצוע הזה מוכר ביותר מ- 28 מדינות ברחבי העולם כולל מדינות ה- OECD, מקצוע התכנון הפיננסי כל כך נפוץ בעולם ומבוקש כך שכבר היום ניתן למצוא מתכננים פיננסיים מוסמכים CFP בבנקים, משרדים של רואי חשבון ויועצי מס, בתי השקעות, עורכי דין ועוד. בעולם יש כבר מעל 200,000 (נכון לשנת 2022) מתכננים פיננסים מוסמכים שעובדים לפי המתודולוגיה העולמית ומחוייבים לקוד האתי.

על מנת להבין את הסיבות לביקוש למתכננים פיננסים מוסמכים חשוב שנבין מהן היכולות שלו ומה נדרש מכל מי שרוצה להיות מתכנן פיננסי בישראל?

  1. רישיון ייעוץ השקעות או רישיון עורך דין או רישיון יועץ ביטוח או רישיון רואה חשבון (על כל סוגי הרישיונות).

בתכנון פיננסי יש התמחויות רבות כגון התמחות בניהול השקעות, התמחות בהעברה בין דורית, צוואות וירושות, התמחות בפנסיוני ופרישה, התמחות בכלכלת משפחה ועוד. היות וכל נושא מצריך ידע מעמיק והתמחות, חשוב שהעוסק בתחום יהיה גם בעל רישיון. הרי לא מצפים שמתכנן פיננסי ייתן התייחסות מקצועית להשקעות כאשר הוא אינו בעל רישיון בהשקעות ואין לו מושג בדבר הזה.

  1. שנה וחצי של לימודים במכללה לתכנון פיננסי

לא ניתן לקבל רישיון מתכנן פיננסי מוסמך CFP ללא לימודים מקיפים במשך שנה וחצי. מה לומדים במשך שנה וחצי? הכל! בגדול לומדים את "הדגלים האדומים" של כל תחומי החיים הנוגעים לאדם ולכסף שלו. המטרה של המתכנן הפיננסי היא לזהות כשלים ו/או אתגרים ו/או הזדמנויות עבור לקוחותיו.

לומדים את כל הנושאים כדי להיות ממש כמו "רופא משפחה פיננסי" – להכיר את כל התחומים ולדעת להפנות לגורמים הרלוונטיים.

  1. לעבור את המבחן כ – 7 שעות של מבחן.

לאחר שהתלמיד מסיים את לימודיו הוא מקבל תעודת סיום לימודי תכנון פיננסי. על מנת לקבל רישיון מתכנן פיננסי CFP על התלמיד לעבור מבחן הסמכה של לשכת מתכננים פיננסים FPAI. המבחן מורכב משני חלקים – מבחן עם שאלות פתוחות ומבחן עם שאלות סגורות. מטרת המבחן היא כמובן לסנן מתכננים פיננסים שאין להם מספיק ידע.

  1. לקבל ולשמור על הרישיון.

לאחר שהתלמיד עומד בהצלחה בבחינה של לשכת המתכננים הפיננסיים הוא יקבל את הרישיון וההסמכה. מתכנן פיננסי שרוצה לשמור על הרישיון שקיבל מחוייב להיות חבר בלשכת המתכננים הפיננסיים ולהשלים כל שנה 30 שעות של קורסים שקשורים לתחום עבודתו על מנת לשמור על הכשירות המקצועית ורלוונטיות.

תפקידו של מתכנן פיננסי

תפקידו של מתכנן פיננסי הוא קודם כל להכיר את הלקוח ואת הצרכים שלו! אחרי שהמתכנן הפיננסי מכיר את הלקוח ואת צרכיו עליו להתאים לו את הפיתרון הטוב ביותר ללא תלות בגורמים חיצוניים כגון עמלות/בונוסים. נאמנותו של המתכנן הפיננסי היא ללקוח בלבד!

שכרו של המתכנן הפיננסי

יש כמה גישות מקובלות בנושא השכר והתגמול. הדרך הטובה ביותר לדעתי היא שכר טרחה מלא מהלקוח עבור השירות. דרך נוספת שקיימת היא שילוב של שכר טרחה ועמלות/בונוסים המתקבלים מהחברות השונות (מודל זה מקובל ברוב מהמקרים כיום). שתי השיטות "כשרות" כל עוד המתכנן הפיננסי הודיע והציג את שיטת העבודה שלו ללקוח והלקוח הסכים.

איך אפשר לזהות מתכנן פיננסי מוסמך CFP?

אתם יכולים להיכנס לאתר איגוד המתכננים הפיננסיים בישראל בכתובת WWW.FPAI.CO.IL ולראות את רשימת המתכננים הפיננסיים הפעילים והלא פעילים (אלה שלא עמדו בסטנדרטים של האיגוד הישראלי והעולמי). בדרך כלל מתכנן פיננסי מוסמך יחזיק ברישיון במשרדו ויהיה עם סיכת CFP על חולצתו.

איך נראית תעודה של מתכנן פיננסי מוסמך

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.