fbpx

איך הנשיא השביעי של ארה"ב עזר לי לנהל זמן?

איך הנשיא השביעי של ארה"ב עזר לי לנהל זמן?

תמיד שואלים אותי מתי אני מספיק לעשות כל כך הרבה דברים. גם ערוץ יוטיוב, גם הוצאת ספר, גם פודקאסט, גם לנהל עסק וגם להיות שכיר איך יש לך זמן לעצמך או למשפחה שלך? זה מה שבדרך כלל שואלים אותי אנשים שעוקבים אחרי במדיות השונות.

כשאני חושב על זה, זה באמת המון דברים שאני עושה כל הזמן…
כן אני לא ישן יותר מידי, מספיקים לי בין 5-6 שעות שינה ביום כדי לתפקד ברמה טובה ולהיות בשיא הביצועים שלי. זה לא שאין לי ימים שאני מרגיש עייפות, פשוט אין לי הרבה כאלה. אני חושב שיש שני דברים שעוזרים לי להתנהל כך:

  1. החזון האישי שאני רואה לנגד עיניי כל הזמן
  2. ניהול עצמי וניהול זמן – על זה אדבר היום במאמר זה.

זמן

זמן זה הדבר הכי יקר שיש לנו, לנו בת'כלס יש זמן מאוד מוגבל בעולם. כשמנסים לחשוב על זה ולחשב את הזמן שיש לנו בעולם הזה מגלים אתהדבר הבא:

מי שחי מגיל אפס ועד גיל מאה, חיי בסה"כ 36,500 ימים.

כן, לא טעיתי בחישוב יש לנו 36,500 ימים בעולם הזה וזה עוד בהנחה שנזכה לחיות עד 120 כמו שמאחלים לנו בימי ההולדת השונים. אל תשכחו שבזמן הזה צריך לעשות הכל, גם להנות, גם לישון, גם לאכול, גם לעבוד, גם להיות עם המשפחה בקיצור הכל…

לכן אני אומר שלא צריך אלא חייבים לחיות את החיים שלנו בכיף ולעשות את המקסימום שאנחנו יכולים כדי להתקדם ולקדם. בעיקר לחיות את החיים שאנחנו רוצים לחיות!

אחד הנושאים שלמדתי במרוצת הזמן מהספרים שאני קורא ואני משתמש בו כל יום וכל הזמן הוא נושא ניהול הזמן.
קוראים לזה ניהול זמן אבל בת'כלס זה ניהול עצמי בזמן שיש לי.

מודל אייזנהאוור (Eisenhower model)

המודל שאימצתי נקרא מודל אייזנהאוור (Eisenhower model). המודל הזה פותח על ידי הנשיא האמריקני השביעי. בקצרה המודל הזה אומר שאנחנו חייבים לתעדף משימות שאנחנו מבצעים לפי רמת חשיבות והדחיפות שלהן.

המודל מתחיל עם שתי קטגוריות ראשיות: משימות חשובות ודחופות ומשימות חשובות אך לא דחופות. משימות חשובות ודחופות הן משימות עם דדליין מוגדר או פעילות הדורשת טיפול מיידי, ולכן נחשבות לחשובות ודחופות.
משימות חשובות אך לא דחופות, מהצד השני, הן משימות שחשובות לפעילות ולהשגת מטרות ארוכות טווח, אך אין להן דדליין מיוחד.

לפי המודל, משימות המתאימות לקטגוריה של משימות חשובות ודחופות צריכות להיות מבוצעות בתחילה ובעדיפות גבוהה, כדי למנוע חריגה מהדדליין או מהפעילות הדורשת טיפול מיידי.

הנה המטריצה של המודל שאתם יכולים לאמץ

בסופו של דבר, כדאי להשתמש במודל הזה לתעדוף משימות ומטרות כדי שתוכלו להספיק יותר ולהינות יותר.

מודל אייזנהאוור מאפשר לנו להיות מאורגנים ולקחת החלטות יעילות יותר לגבי הניהול של הזמן והמשימות שלנו. במקום לפעול רק בהתאם לדדליינים, המודל מציע לנו להתמקד גם בחשיבות ובדחיפות של המשימות שלנו, וזה יכול להביא לפעילות יותר יעילה, עם פחות חריגה מהדדליינים ולתחושת שליטה יותר טובה על הזמן שלנו ועל תפקידנו בעבודה ובחיים בכלל.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.