fbpx

מהו גיל פרישה ומתי פורשים?

מהו גיל פרישה ומתי פורשים?

האם ניתן לפרוש לפני גיל 67 לגברים או 62 לנשים? התשובה היא כן! רק חשוב לשים לב להבדלים השונים של גילאי פרישה, מתי אפשר לפרוש, זו אחת השאלות הנפוצות ביותר אולם התשובה לשאלה לא תמיד ברורה. בישראל קיימים כמה גילאי פרישה:

1. גיל פרישה (מעבודה)– גיל שבו עובד זכאי לפרוש מעבודה
2. גיל פרישה חובה – הגיל בו המעסיק זכאי להפסיק את העסקת העובד
3. פרישה מוקדמת (לפני גיל 60)– מוסכם בין העובד למעסיק

המקרה הראשון – פרישה מעבודה

זה שונה בין גברים ונשים וקבוע בחוק לגברים 67 ולנשים שנולדו החל מ-5/1947 גיל פרישה הוא 62.

המשמעות של הגיל לעניין הקצבה הפנסיונית היא שהחל מהגיל הזה ניתן לקבל קצבה מזכה. זהו בעצם גיל הזכאות לקבלת קצבה מזכה מהתכניות הפנסיוניות שלכם, כמו כן תהיו זכאים בגיל הזה לקבל קצבת אזרח ותיק.

גיל פרישה

המקרה השני – פרישה חובה

גיל פרישה חובה הוא זהה לגברים ונשים (גיל 67). בכפוף להסדרים חוקיים לעתים ניתן להמשיך לעבוד גם לאחר גיל זה (ראו דוגמא שופטים, רופאים וכו). מבחינת הביטוח הלאומי אין שום התייחסות לנושא, ביטוח לאומי שם דגש על נושא קצבת הזקנה והאם היא תהיה תלויה במבחן ההכנסות או לא (תלוי גיל).

כל אדם שהגיע לגיל 70 זכאי לקבל קצבת זקנה מביטוח לאומי ללא מבחן הכנסות, זאת לעומת השנים הקודמות לגיל 70, אז הביטוח הלאומי בדק את ההכנסות. החל מגיל 70 זה לא משנה והפורש יקבל קצבת זקנה למרות שלפני גיל 70 לא היה זכאי לקבל.

לתכנון הפרישה לקראת גיל פרישה יש חשיבות ניכרת היות ומועד הפרישה זה מה שקובע מתי הפורש מתחיל לצרוך את החסכונות שלו, מיום הפרישה ולכל שארית חייו. לכן חשוב לקחת את גיל הפרישה הרצויה במסגרת תכנון הפרישה ולתכנן את ניהול התקציב כך שהכסף שצבר הפורש יספיק לכל חייו וחיי התא המשפחתי שלו.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.