fbpx

מדריך תביעות ביטוח נסיעות לחו"ל

חזרתם לארץ לאחר חופשה בחו”ל וברצונכם לתבוע את פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל, זה כל מה שאתם צריכים לדעת!

לצורך טיפול יעיל ומהיר עליכם לפנות ללא דיחוי לחברת הביטוח המבטחת או למשרדנו בטלפון 03-6328880 ולהודיע על המקרה ולקבל הנחיות להמשך טיפול.

תהליך הגשת תביעה ומימוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל הוא פשוט, עם זאת, חשוב להבין בגין מה רוצים להגיש את התביעה: אובדן כבודה / קיצור נסיעה / ביטול נסיעה / טיפול רפואי ועוד.

הוצאות רפואיות ו/או אשפוז בחו”ל

בזמן שהותכם בחו”ל עליכם לפנות למוקד הסיוע/חירום של חברת הביטוח הפעיל 24/7 לצורך קבלת תמיכה והנחיות, להלן מספרי טלפון למתקשרים מחו”ל:

הולכים להגיש תביעה בישראל בגין הטיפולים ו/או האשפוז בחו”ל אלה המסמכים שאתם צריכים להכין:

  1. במקרה של אשפוז – סיכום אשפוז מפורט מבית חולים בחו”ל.
  2. מכתב של רופא מטפל בחו”ל כולל האבחנה (דיאגנוזה) סיבת הטיפול ואופן הטיפול.
  3. טופס תביעה של החברה המבטחת.
  4. טופס ויתור סודיות של החברה המבטחת.
  5. חשבוניות וקבלות מהגופים שהעניקו לכם שירות וטיפול רפואי בחו”ל.
  6. רכשתם תרופות – יש לצרף מרשם וקבלות מקרויות.
  7. בדיקות הדמיה או מעבדה – יש לצרף תיעוד רפואי ואת ההפנייה ואת הקבלות המקוריות.

יש לשים לב שתביעות ביטוח מתנהלות מול חברות הביטוח וחשוב להגיש את הסט המלא של המסמכים כפי שמתבקש בטופס תביעה.

לקוחות המשרד? התקשרו 03-6328880 ונשמח לסייע בהגשת התביעה לחברת הביטוח.

אובדן מזוודה

כשהבנתם לא תגיע איתכם ליעד עליכם לגשת ללא דיחוי לדלפק של חברת התעופה ולהגיש תלונה על אובדן מזוודה. בשלב זה תתבקשו לספק מידע לצורך זיהוי המזוודה ולמלא טופס הצהרה, שיוגש לכם, במלואו לפי ההנחיות. תדאגו לקבל אישור בכתב על כך שהתלונה הוגשה והתקבלה.

האם מגיע לי פיצוי כספי מחברת התעופה? כן, הסכום משתנה בין חברה לחברה לכן מומלץ לברר מראש מהו גובה הפיצוי המגיע לכם במקרה זה. לרוב מדובר על כ – 80$ ליום ועד 3 ימים. זכרו לשמור את החשבוניות לצורך הגשת תביעה עתידית.

במידה ועשיתם ביטוח נסיעות לחו”ל הכולל כיסוי לכבודה מומלץ להתקשר למספר הטלפון המופיע בפוליסה שלכם (או להתקשר למספר 03-6328880 ללקוחות המשרד) ולברר מה הפיצוי המגיע לכם עבור החפצים שהיו בתוך המזוודה שהלכה לאיבוד או נפגעה בדרך. טרם עשיתם ביטוח נסיעות לחו”ל תזכרו שביטוח נסיעות לחו”ל ימנע מכם להתחיל או לסיים את החופשה ברגל שמאל.

טיפים פרקטיים לטיסה שלכם

  1. התיישנות לתביעות בדבר איבוד כבודה היא שנתיים בלבד.
  2. לפני הגשת תביעה לחברת ביטוח פרטית, כדאי למצות את ההליכים עם חברת התעופה ולהציג לחברת הביטוח את כל המסמכים הרלוונטיים.
  3. לא עוזבים את שדה התעופה לפני שמדווחים על אובדן ומקבלים אישור בכתב.
  4. מומלץ לצלם את המזוודה ואת תכולתה לצורך זיהוי ולהוכחת הנזק.
  5. שימו בתוך המזוודה דף A4 עם הפרטים שלכם באנגלית למקרה ותגיע לאדם אחר וזה יוכל לאתר אתכם.
  6. ערכו רשימה מפורטת של כל הפרטים שיש לכם במזוודה (באפשרותכם לדווח על התכולה בשדה כדי לקבל כיסוי רחב יותר בתוספת תשלום).

קיצרתם או ביטלתם את הטיסה מה עושים?

להלן המסמכים שיש לספק לחברת הביטוח

  • למלא טופס תביעה של חברת הביטוח.
  • כרטיס טיסה מקורי שנרכש טרם היציאה מהארץ.
  • כרטיס טיסה חלופי במידה ונרכש.
  • במקרה של הקדמת מועד החזרה לארץ – קבלות מקוריות המעידות על תשלום בגין שירותים שלא נוצלו כדוגמת טיול מאורגן, מלון ורכב שכור והעלויות. מסמכים ואישורים המפרטים אם ניתן החזר בגין השירותים שלא נוצלו ומה גובהם. במקרה של דחייה במועד החזרה לארץ – מסמכים המעידים על קיומן של הוצאות נוספות עקב דחיית מועד הטיסה, לרבות קבלות מקוריות ותדפיסי אשראי.
  • מסמכים המעידים על קיומו של האירוע בגינו חזרתם במועד שונה מהמועד המקורי, כגון: מסמכים המעידים על אירוע רפואי שעברתם לרבות המלצת הרופא המטפל בחו”ל על הצורך בשינוי מועד החזרה המקורי, מסמכים המעידים על אירוע רפואי שעבר בן משפחה קרוב, במקרה של פטירה של בן משפחה קרוב – תעודת פטירה ומסמכים רפואיים המעידים על נסיבות הפטירה.

לאתר משרד החוץ – המחלקה לישראלים בחו”ל לחצו כאן

לשאלות ומידע נוסף התקשרו 03-6328880
הצטרפו לפורום שאלות תשובות בפייסבוק >>> https://www.facebook.com/groups/hodgroupmfo

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.