fbpx

מה לקחת יועץ מיסוי פרישה או מתכנן פרישה?

מה לקחת יועץ מיסוי פרישה או מתכנן פרישה?

אחת השאלות העיקריות שכל פורש שואל היא איזה איש מקצוע לקחת יועץ מיסוי פרישה או מתכנן פרישה והאם יש שוני בתוצר שיקבלו? מה לקחת בסיום עבודה, מה לקחת בפרישה לגמלאות או האם לשלב בניהם? במאמר זה ננסה לעמוד על ההבדלים השונים בין המקצועות המשיקים זה לזה.

רקע קצר

כיום, בישראל, פורשים לגמלאות (נקרא להם פורשי גיל) מידי שנה למעלה מ – 60,000 איש ובנוסף אליהם יש עוד עשרות אם לא מאות אלפים שמחלפים מקומות עבודה (נקרא להם מחליפי עבודה), המשותף בין שתי הקבוצות הוא ששתי הקבוצות הללו צריכות ייעוץ או תכנון בכל הקשור לכסף שלהם ועתידם הכלכלי.

היות וישנה כמות גדולה של פורשי גיל ומחליפי עבודה נוצר ביקוש לאנשי מקצוע המתמחים במגוון רחב של תחומים שקשורים לשוק ההון, מיסוי, פנסיוני ועוד. בעקבות זאת נוצרו 2 שחקנים עיקריים בענף הפרישה:

  1. יועצי מיסוי פרישה
  2. מתכנני פרישה

בגדול ניתן לומר ששניהם עושים את אותה העבודה אך ישנו הבדל שחשוב להבין כדי לקבל החלטה נכונה בבחירת איש המקצוע שאמור לתת לכם את הפיתרון הטוב ביותר.

אז במי לבחור ומתי?

אז כדי להחליט מה לקחת יועץ מיסוי פרישה או מתכנן פרישה – קודם כל חשוב להבין שמאמר זה לא בא לפמפם אידאולוגיה של צד כזה או אחר אלא להראות לכם את שני הצדדים ומפה אתם תחליטו מה טוב לכם. גילוי נאות לאלה שלא מכירים אותי, אני נחשב מתכנן פרישה ואני חושב שתכנון יותר טוב מייעוץ. אבל לדעתי גם ליועצי מיסוי פרישה ולמתכנני פרישה יש מקום בענף כי יש עבודה לכולם תמיד.

למה אני חושב שלכולם יש מקום?

כי כל אחד יכול לתת מענה מקצועי ואיכותי ואפילו לחבור בשותפות ולתת מענה מקיף עוד יותר.

לדעתי (ויכול להיות שאני טועה אבל זו דעתי) יועצי פרישה מתאימים יותר לפורשי עבודה ומתכנני פרישה מתאימים יותר לפורשי גיל או לאלה שרוצים לתכנן את הפרישה שלהם (בכל גיל). למה?

ההסבר הוא פשוט, פורשי גיל חייבים לקבל מענה מקיף מאוד הכולל כניסה לעולם המיסוי, כניסה לעולם פנסיוני, כניסה לעולם התכנון לטווח ארוך ועוד במטרה לספק ללקוח תכנית עבודה הכוללת את כל המרכיבים שאמורה לספר לו שקט נפשי לאורך זמן. לא מספיק לתת מענה חלקי! חברות הביטוח מציעות ייעוץ פרישה וכל מה שהן עושות הוא לרכז את הכסף אצלן ותו לא. לכן התמקדות במיסוי פרישה אינו מספיק וחשוב לבחון את הכל ולספק ללקוח ראיה ארוכת טווח כדי שיהיה לו ביטחון כלכלי לשארית חייו.

יועץ מיסוי פרישה יכול לתת מענה הולם ומקצועי לפורשי עבודה היות ופורש עבודה אינו צריך לממש את התכנית הפנסיונית שלו אלא רק לקבל החלטה בנוגע למענקי פרישה שלו. היות והיועץ אינו נדרש להתייחס לתכנית הפנסיונית אלא רק להיבטי מס בגין מענקי פרישה מאפשרת לו להיות מומחה בתחומו.

בשורה התחתונה – מה לקחת יועץ מיסוי פרישה או מתכנן פרישה?

אם אתם מחפשים ייעוץ מס על מענקי הפרישה שלכם ללא התייחסות מעמיקה לתכניות הפנסיוניות יועץ מיסוי פרישה הוא האיש שלכם. אם אתם מחפשים מי שיצלול לכל עולמות התוכן (מיסוי, העברה בינדורית, פנסיוני, השקעות ותכנון לטווח ארוך) איש תכנון פרישה הוא האיש שלכם.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.