fbpx

חמישה צעדים ליצירת תקציב פיננסי ישים

חמישה צעדים ליצירת תקציב פיננסי שניתן ליישם

יצירת תקציב חודשי יכול לא רק לעזור לכם בלזהות לאן מנותב הכסף שלכם מבחינת הוצאות וחסכונות, אלא גם לעזור לכם להגשים את המטרות הפיננסיות שלכם מהר יותר. הצעדים האלה יראו לכם איך לבנות תקציב בקלות ולשמור עליו לאורך זמן.

  1. צעד מס 1 – תתחילו עם המטרות שלכם – תרשמו את המטרות הפיננסיות שלכם. תהיו ברורים לגבי מועד המטרה (למתי צריך את הכסף) וכמות הכסף הנדרשת כדי ליצור תקציב מתאים. דוגמה למטרה שמנוסחת טוב היא ליצור קרן חירום עד ה- 1 בינואר 2021 בסך 40,000 שתספיק למחיה למשך 4 חודשים.
    כשיש לכם מטרה כזו קל מאוד להבין שתוך 9 חודשים אתם צריכים לייצר קרן חירום – זאת אומרת שברמה חודשית אתם צריכים לחסוך כ- 4,500 ש"ח.
    **שימו לב, מומלץ לשים מטרות ריאליות שאתם יכולים לעמוד בהן. המלצה נוספת שלי היא להגדיר מטרות גבוהות כדי שיהיה תמריץ לעמוד בהן.
  2. צעד מס 2 – תדעו את ההכנסות שלכם – לפי שאתם מגדירים תקציב אתם חייבים לדעת בדיוק כמה כסף נכנס לכם כל חודש מהמעסיק שלכם וממקורות נוספים אם יש. שימו לב שאתם כוללים רק הכנסות שבאמת נכנסות לכם בנטו לחשבון הבנק. פחות חשוב מה צפוי להיכנס, יותר חשוב מה נכנס בוודאות כל חודש.
  3. צעד מס 3 – תדעו כמה כסף אתם מוציאים – אתם חייבים לדעת כמה כסף אתם מוציאים כל חודש. חשוב לכלול את כל ההוצאות שלכם, קבועות ומשתנות וחד פעמיות (התייחסו גם להוצאות מזדמנות שבדרך כלל מתרחשוב כמו ימי הולדת, חתונות וכו').
  4. צעד מס 4 – תיצרו את התקציב הריאלי שלכם – כדי ליצור את התקציב הריאלי (אולי הראשון שלכם) בשלב א' תחברו את התוצאה שקיבלתם בצעד מס 3 עם העלות החודשית שקיבלתם בצעד מס 1 – זו ההוצאה החודשית שלכם בפועל. בשלב ב' תחסירו מהתוצאה שקיבלתם בצעד מס 2 את הוצאה החודשית שלכם בפועל. אם התוצאה שלכם חיובית = יש לכם תקציב ריאלי אם התוצאה שלכם שלילית תבדקו ממה זה נובע.
    לדוגמה: בצעד מס 3 יצא לכם 9,000 ש"ח הוצאות
    בצעד מס 1 יצא לכם 4,500 ש"ח מטרות
    סה"כ 13,500 ש"ח
    בצעד מס 2 יצא לכם 15,000 הכנסות
    זאת אומרת שהתקציב שלכם הוא חיובי ויש לכם עוד 1,500 ש"ח לשים בצד למטרות נוספות.
  5. צעד מס 5 – לרענן את המספרים – אם המספרים יוצאים לכם שליליים, תעבדו שוב על המטרות שלכם ותנסו לזהות מה אתם יכולים לעשות כדי שהתוצאה תהיה חיובית. אולי כדי לשקול לשנות את הזמן או גובה הכסף במטרות שלכם. (תנסו לזהות מה גורם לתקציב שלכם להיות שלילי – מטרות גבוהות מידי/הכנסות נמוכות מידי/הוצאות גבוהות מידי – תשחקו עם המספרים שלכם עד שתגיעו לתקציב חיובי).

==============================

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.