fbpx

איך מחושבת קצבת הפנסיה העתידית?

חישוב פנסיה עתידית

אופן חישוב פנסיה עתידית בישראל תלוי במוצר הפנסיוני שיש לכם, לכל מוצר יש את הכללים החלים עליו, המוצרים הפנסיוניים הידועים כיום הם קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל וקרן השתלמות. באמצעות כולם ניתן לחסוך לפנסיה ולהשתמש בכסף לצורך מימון המחייה בפרישה. בנושא החיסכון הפנסיוני חובה לשאול את השאלה: האם סכום הקצבה החודשית הצפויה תשמור על רמת החיים ואיכות החיים שאליה אנו רגילים? כשיש את התשובה לשאלה זו יותר קל לבצע חישוב של הפנסיה העתידית הנדרשת. על מנת להצליח לענות על שאלה זו ישנו צורך לבחון בתהליך תכנון פרישה את הצרכים והמטרות בטווח הקצר והארוך ולתכנן את הפנסיה כפיתרון לצרכים ומטרות אלה.

חישוב פנסיה עתידית

 

חישוב הפנסיה

 

יש מספר פרמטרים שנבחנים כאשר רוצים לעשות חישוב פנסיה עתידית:

 

  1. התכנית הפנסיונית
  2. מקדם ההמרה של התכנית הפנסיונית
  3. צבירה קיימת בקרן
  4. גיל הפורש ובת זוגתו
  5. תקופת התשלום הרצויה (לכל החיים ולכל הפחות X תשלומים או ללא הבטחת מינימום תשלומים)

 

לאחר שיודעים את כל הפרמטרים הללו ניתן לבצע חישוב של הקצבה החודשית שתתקבל ביציאה לפנסיה. חשוב להבין שקצבת הפנסיה מקרן הפנסיה או מוצר פנסיוני אחר לא בהכרח תספק את המענה המלא לצורך שלכם, יכולה להיות סיטואציה שהצורך של התא המשפחתי שלכם הוא 10,000 ₪ בחודש והפנסיה שתהיה לכם היא 7,000 ₪ (יחס תחלופה של 70%) כך שיהיה צורך במציאת מקורות פיננסיים נוספים לסגירת הפער כגון קרנות השתלמות, ביטוח לאומי ועוד.

חישוב פנסיה עתידית

 

מדוע הפרמטרים הללו חשובים לחישוב פנסיה עתידית?

 

  1. התכנית הפנסיונית –לא כל התכניות הפנסיוניות מאפשרות קבלת קצבה חודשית. לכן ישנה חשיבות רבה להיערך לכך מבעוד מועד ואף לבצע שינויים במידת הצורך בתכנית הפנסיונית.
  2. מקדם ההמרה – ככל שמקדם ההמרה נמוך יותר, כך הקצבה גבוה יותר ולהיפך. המטרה שלכם למצוא מוצר עם מקדם נמוך ככל האפשר או לשמור על מוצר כזה, אם קיים לכם מוצר עם מקדם נמוך.
  3. צבירה – ככל שהצבירה תהיה גבוהה יותר כך צפויה להיות לכם קצבה גבוה יותר. במקרים מסוימים ניתן יהיה למשוך חלק מהסכום כסכום חד פעמי (מספיק שתהיה לכם קצבה מינימלית).
  4. גיל הפורש – הגיל משפיע על מקדם ההמרה, כלומר ככל שיוחלט לצאת לפנסיה בגיל מוקדם יותר המקדם יגדל וככל שיוחלט לפרוש מאוחר יותר המקדם יקטן ובהתאם לכך הקצבה תשתנה. מומלץ לבחון כדאיות מימוש הפנסיה כבר בגיל 60 ולא להמתין לגיל הפרישה 67 לגברים ו-62 לנשים.
  5. תקופת התשלום הרצויה – התקופה שעבורה הפורש יקבל קצבה חודשית מקרן הפנסיה אשר תתחייב לשלם כל עוד הפורש או בת זוגתו בחיים. ככל שהתקופה המובטחת ארוכה יותר כך הקצבה נמוכה יותר ולהיפך.

 

בכל חברה התנאים והחישובים מתבססים על מספרים שונים לפי תנאי כל תכנית וחיסכון. ישנם עוד גורמים רבים שלא צוינו כגון: תשואה המשפיעה על הצבירה, תוחלת החיים המשפיעה על המקדם, שינויים בחוק היכולים להשפיע על גיל הפרישה ועל התכניות השונות.

 

הנושא הפנסיוני הוא נושא דינמי ומשתנה עם הזמן, טעויות שנעשות הן טעויות בכיוון אחד "נגעת נסעת" לכן זה קריטי לקבל ליווי באמצעות איש מקצוע אמין ואיכותי ולבצע תכנון פרישה מקיף על מנת לענות על כל הצרכים והמטרות שלכם.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.