fbpx
התהליך שעוברים בתכנון פיננסי

התהליך שעוברים בתכנון פיננסי

התהליך שעוברים בתכנון פיננסי

גיליתי שהדבר המבדל בין עניים לעשירים הוא מודעות פיננסית. ככל שהמודעות הפיננסית תהיה גבוה יותר כך יהיה לאדם יותר כסף, זה עד כדי כך פשוט. זה לא אומר שאצל כולם צריך להיות הכל אותו דבר, כי יכול להיות שלאדם אחד יהיה יותר כסף כשיש לו מודעות ברמה א ולאדם אחר יהיה פחות כסף למרות שרמת המודעות שלו גבוהה יותר. איך אומרים? לפעמים צריך סנטימטר מזל מקילומטר שכל…

מה שיפה הוא שלכל אדם תהיה תכנית פיננסית שונה המתאימה לצרכים האישיים שלו ולמאפיינים של משפחתו, הרי תכנית שיש לבחור צעיר (רווק וללא ילדים) ממש לא תהיה מתאימה לתכנית של בחור נשוי (כשיש לו גם ילדים). למרות שהתכנית אולי תהיה שונה, אך מה שיפה הוא שהתהליך שצריך לעבור הוא אותו תהליך למרות שהתוצאות יכולות להיות שונות.

אז בואו נצלול ונבין את התהליך שעוברים בתכנון פיננסי

תהליך תכנון פיננסי אצלי נקרא להפוך לכוכב פיננסי והוא מורכב מחמישה שלבים עיקריים:

  1. השלב הראשון הוא שלב המודעות הפיננסית – זה השלב בו אנחנו אוספים את כל המידע עליך, על המשפחה שלך (מי הם, מה הם), מה התכניות שלכם ושלך, מה היתרונות והפחדים שלכם.
  2. השלב השני נקרא זיהוי מטרות פיננסיות – בשלב הזה אנחנו עושים סדר בכל המטרות שלכם (או שלך אם את/ה רווק/ה). כאן חשוב שהמטרות יקבלו ביטוי כלכלי תחום בזמן כדי שתהליך כוכב פיננסי יהיה מושלם.
  3. השלב השלישי הוא שלב האסטרטגיה – כאן מפשילים שרוולים ונכנסים לעבודה האמתית…

בשלב זה עוסקים בכל הליבות של העולם הפיננסי

א. מיסוי

ב. השקעות

ג. העברה בין דורית

ד. מימון וניהול חוב

ה. כלכלת משפחה

  1. השלב הרביעי הוא שלב ההגנה הפיננסית – אחרי שבחרתם את האסטרטגיה המתאימה לכם צריך להגן עליה מבחינה פיננסית. כאן נכנס עולם הביטוח לתמונה, המטרה פה היא לבנות עבורכם את התשתית הביטוחית שתבטיח שבקרות מקרה כלשהו שעלול לפגוע באסטרטגיה שלכם, התכנית שלכם לא תיפגע.
  2. השלב החמישי הוא שלב היישום והבקרה פיננסית – בשלב הזה מוציאים את התכנית לפועל ומוודאים שהכל עובד לפי התכנית. בשלב זה מתקיימות פגישות אחת לחצי שנה או אחת לשנה על מנת לבצע ביקורת והתאמות נדרשות לתכנית בהתאם להתקדמות ולהתפתחויות החיים.

שימו לב שהתהליך שעוברים בתכנון פיננסי מורכב מחמישה שלבים עיקריים. חמשת השלבים האלה הם זהים לכולם אך הפיתרון שיתקבל אצל כל אחד יהיה שונה, מה שבטוח הוא שאם כל אחד יפעל לפי מודל כוכב פיננסי ישפר את מצבו ויהיה עם מודעות פיננסית גבוה יותר משאר האנשים ואנחנו יודעים לאן זה מוביל.

בהצלחה

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.