fbpx

ביטוח סיעודי פרטי

ביטוח סיעודי פרטי – למה צריך?

לרוב המחשבה הראשונה שקופצת לראש כשמדברים על ביטוח סיעודי היא שהוא מיועד בעיקר לקשישים וממש לא רלוונטי עבורכם או ילדכם (אני צעיר ובריא, למה אני צריך ביטוח סיעודי?).

למרות שהביטוח מצטייר ככזה, הביטוח רלוונטי לכל אחד כבר עכשיו!

לכך יש שתי סיבות עיקריות:

  1. אנחנו לא יכולים לצפות מתי נהפוך להיות סיעודיים
  2. רכישת ביטוח בגיל צעיר מבטיחה תשלום זול יותר במחיר קבוע לכל החיים

רק בשביל לסבר את האוזן, עלות הטיפול באדם סיעודי בביתו נעה בין 8-10 אלף ש"ח ובמוסד בין 12-25 אלף ש"ח. מדובר על הוצאה כספים כבדה שיכולה למוטט משפחות רבות עמידות ככל שיהיו.

מדינת ישראל כיום מספקת מענה חלקי בלבד המתבטא בשעות טיפול אשר מתחלקות לרמות שונות (בין 10-18 שעות טיפול לאדם סיעודי), האם הסיוע הזה מספיק? ממש לא! כי אם המדינה מספקת בין 10-18 שעות טיפול מי ישלים את הפער?

טיפול באדם סיעודי זו משרה 24/7, זאת אומרת שהמשפחה צריכה להשלים את הפער. הרפורמה האחרונה של משרד האוצר מרחיבה במעט את שעות הסיוע הניתנות, כאשר התוספת העיקרית תינתן למצבים הסיעודיים היותר קשים.

בטח יש לכם ביטוח דרך קופת חולים?

הביטוח המוצע על ידי קופות חולים מעניק במקרה של מצב סיעודי סכום חודשי שנע בין 3,500-5,500 ש"ח בחודש במקרה בו המטופל שוהה בבית, ו – 4,500-10,000 ש"ח במקרה בו המטופל שובה במוסד סיעודי, קחו בחשבון שהפיצוי הזה הוא לתקופה של עד 5 שנים.

סכום הפיצוי נקבע על פי גיל ההצטרפות לביטוח סיעודי של קופת חולים, מצטרפים מוקדם יותר זוכים לסכום ביטוח גבוה יותר.

ביטוח פרטי?

הביטוח הפרטי מאפשר קבלת תשלום חודשי במקרה של מצב סיעודי בסכום שנקבע מראש. הכיסוי הביטוחי יכול להיות כהשלמה לקופת חולים או פיצוי במקביל (פיצוי לחמש שנים, פיצוי לשמונה שנים, פיצוי לכל החיים, תשלום לכל החיים לאחר תקופת המתנה של 5 או 3 שנים וכו'). בפוליסות אלה יש ערכי סילוק שמשמעותם היא שגם אם תפסיקו את התשלום לאחר מס שנים תהיו זכאים לכיסוי חלקי ללא תשלום. כמו כן, מחירן של הפוליסות קבוע לכל החיים.

האם אתם צריכים לעשות משהו?

ראשית, כשלב ראשון, חשוב לרכוש את הסיטוח הסיעודי של קופת החולים. הביטוח מעניק הגנה הולמת לתקופה של חמש שנים במחיר מתאים לכל כיס. שנית, יש לשקול לרכוש הרחבה או השלמה לביטוח הסיעודי על ידי הביטוח הפרטי. כיום ניתן ממש "לתפור" את הכיסוי המתאים ביותר עבורכם. כך ששילוב מושכל בין הביטוח של קופת חולים והביטוח הפרטי יתנו לכם מענה טוב למקרה שאדם הפך לסיעודי.

האם יש כפל ביטוח בין ביטוח פרטי לביטוח של קופת חולים?

אם אתם שואלים האם תקבלו גם מקופת חולים וגם מהביטוח הפרטי? התשובה היא כן!

עם זאת חשוב שתשימו לב, כאשר אדם סיעודי מחזיק בביטוח של קופת חולים ונמצא בבית, הוא יקבל פיצוי מקופת חולים ואם יש לו ביטוח פרטי מתאים גם מהביטוח הפרטי.

כאשר אותו אדם מתאשפז במוסד סיעודי, קופת חולים משפה אותו כנגד קבלות, לעומת הביטוח הפרטי שמשלם את הפיצוי ללא צורך בהצגת קבלות.

יש לשים לב, ישנם מצבים שפוליסות ביטוח סיעודי וותיקות שגם כוללות סעיף של שיפוי, במקרה זה היות ומדובר בשיפוי לא יהיה ניתן לקבל תשלום מעבר למה ששולם בפועל למוסד. חשוב לבחון אם בבעלותכם פוליסות מסוג זה ולשקול שדרוג.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.