fbpx

ביטוח דירה ותכולה התאמת הכיסוי לצרכים

ביטוח דירה ותכולה

פתרונות ביטוח והגנה על הדירה והרכוש מפני נזקים אפשריים, תוך התאמת הכיסוי הביטוחי לצרכים המיוחדים שלך.

ביטוח דירה ותכולה נועדו לכסות נזקים לדירה ותכולה כתוצאה מרעידת אדמה, אש, נזקי מים וצנרת, נזקי צד ג’, פריצה, גניבה ופריצה.

בין אם מדובר בזוג צעיר או משקיע או משפרי דיור, דירה זהו אחד הנכסים היקרים ביותר שקיימים בתא המשפחתי. אלא אם רכשתם דירה עם משכנתה, אין חובה חוקית כלשהי לבטח את הדירה (החובה היחידה יכולה להיות דרך משכנתא או בחוזה שכירות), לכן חשוב להבין מדוע ביטוח דירה הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר כיום היות והביטוח יכול לכסות מקרים רבים שיכולים להתרחש אצל כל אחד ואחת.

ניקח מקרה קצה כגון שריפה, מקרה כזה יכול להותיר משפחה שלמה ללא קורת גג לתקופה ממושכת. ברור לנו שיש שונות בין שריפה אחת לאחרת, עם זאת יש שריפות שיכולות להשבית בניין שלם ולהותיר משפחות רבות נוספות ללא קורת גג וללא הרכוש שצברו במהלך חייהם. היות וזה המצב אני ממליץ שלכל אחד כיום יהיה ביטוח דירה כי מקרה הביטוח יכול להשפיע לא רק עליכם בעלי הנכס אלא גם על כל הסובבים אתכם – שכנים וקרובים.

קושי בהבנת הצורך

אחד הקשיים בעולם הביטוח הוא להעלות את המודעות והצורך לביטוח. היות ואין חובה חוקית לבטח את הדירה, רבים מוותרים על הכיסוי החשוב הזה, ובוחרים לחיות בשיטת "היהיה בסדר". כאן אני רוצה להביא דוגמה שתמחיש לכם את למה כן חשוב שתהיה לכם פוליסת ביטוח דירה!

אני רוצה לתת לכם השוואה בין ביטוח רכב לבין ביטוח דירה – בשני המקרים מדובר ברכוש שרכשנו. לעניין הרכב, יש חובה לבטח אותו לפחות בביטוח חובה. לעניין הדירה אין חובה לבטח לפחות מבנה. ההבדל בין שני הדברים האלה ניכר בעיקר בשווי ובעליית ערך – הרכב מאבד מערכו כל שנה לעומת זאת הדירה לרוב מוסיפה לשוויה כל שנה. הרכב עולה בין 80 ל- 150 אלף ש"ח לעומת זאת דירה עולה בין 900 אלף ל- 2 מיליון ש"ח.

עלויות הביטוח בשני המקרים יכולות להיות זהות לחלוטין. נכון, אתם בטח אומרים שהסיכוי להשתמש בביטוח רכב גבוה יותר ואתם צודקים ולמרות זאת אני אומר לכם שהסיכון בלא לבטח דירה ולהישאר חסר כל לא שווה את הסיכון. פשוט תעשו ביטוח ותהיו מוגנים כלכלית מאסון כלכללי שיכול לגמור אתכם כלכלית.

ביטוח דירה ותכולה

מה חשוב לדעת כשעושים ביטוח דירה ותכולה – טיפים חשובים

  1. סכום הביטוח – מה סכום הביטוח הנדרש כדי לבטח את הדירה? המינימום הנדרש על פי התקנות הוא 5500 ש”ח כפול מ”ר. זאת אומרת דירת 100 מ”ר מבוטחת ב – 550,000 ש”ח ביטוח מבנה. זה כאמור המינימום אם עלות הבניה אצלכם יקרה יותר יש לחשב בהתאם.
  2. ערך הקרקעביטוח דירה סטנדרטי אינו מכסה את ערך הקרקע ולכן אם אתם רוצים כיסוי הולם ומלא יש להוסיף את ערך הקרקע לביטוח הדירה. ערך הקרקע זה מינימום השווי שקיבלתם בסעיף 1. למשל, אם החלטתם שביטוח הדירה הוא 550 אלף ש”ח אזי המינימום לרכישת ביטוח שווי קרקע הוא 550 אלף ש”ח.
  3. ביטוח צד ג – שימו לב מה גובה הכיסוי בצד ג’ ותחליטו האם זה מספיק. הסיכוי הסטנדרטי הוא באזור ה – 750,000 ש”ח למקרה. נמחיש את הצורך בדוגמה: דירה נשרפה בקומה 1 ושרפה את כל ארבעת הקומות שמעליה. האם ביטוח צד ג’ של 750,000 ש”ח יספיק לכיסוי הנזקים שנגרמו לכל הדיירי הבניין? התשובה היא כמובן שלא. האם זה אומר שבעל הדירה שאחראי לשריפה עכשיו חשוף לתביעות אישיות? התשובה היא כן. מה זה אומר? שבעריכת הביטוח חשוב להתייחס למכלול הסיכונים שיכולים להשפיע עלינו בהווה ובעתיד.
  4. ביטוח תכולה/רכוש – האם חשוב לכם שגם הרכוש שלכם יהיה מבוטח? מומלץ להזמין סוקר שירשום את כל הרכוש שיש לכם בבית. לאחר שריפה או פריצה חובה עליכם להוכיח כי הרכוש אכן היה ברשותכם. את הסוקר מומלץ להזמין כל כמה שנים ובין לבין לאחר כל רכישה יש לשלוח את החשבוניות לחברת הביטוח ולעדכן את הביטוח.
  5. חבות מעבידים – יש לכם מנקה מדרגות או עוזרת בית? אתם צריכים לדאוג שגם הם יהיו מבוטחים.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.