fbpx
יציאה מהמינוס

איך לצאת מהמינוס?

איך לצאת מהמינוס?

אם אתם מנסים לצאת מהמינוס, אתם לא לבד. יש המון אנשים שרוצים לצאת מהבור הזה ולא יודעים איך לעשות את זה. כל אחד מנסה לעשות את זה בדרך משלו, יש כאלה שינסו להגדיל את ההכנסות שלהם, חלק יתחילו לעשות מעקב אחר ההוצאות, חלק ייקחו יועץ לכלכלת משפחה וחלק יתייאשו ולא יעשו דבר.

כשאני עוזר ללקוחות שלי לצאת מהמינוס אני רוצה לעשות את זה בצורה כזו שרמת החיים אליה התרגלו לא תשתנה ולא תיפגע. לא תמיד חייבים לצמצם הוצאות, אפשר להתייעל בהוצאות ולהתנהג בצורה חכמה שתוצאותיה יהיו הקטנת ההוצאה והגדלת החיסכון.

הדבר החשוב ביותר בדרך ליציאה מהמינוס הוא לקחת אחריות, להפנות אצבע מאשימה לממשלה, לעסקים, למערכת לא יקדם דבר ולא יוציא אתכם מהמינוס. המינוס הוא הסימפטום של התנהגות לא אחראית והתנהלות כושלת של התא המשפחתי (בין אם אתם לבד או במשפחה). זה קרה כי לא לימדו אתכם איך לעשות את זה נכון, בדרך כלל בבית לא מדברים על כסף וגם בבית הספר לא מלמדים התנהלות כלכלית. לכן אתם לא אשמים במצב בו אתם נמצאים יחד עם זאת אתם חייבים להיות חלק עיקרי בפיתרון שלו.

להלן 10 טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון:

  • לאן נעלם הכסף?

מכירים את זה שנגמר החודש ואין לכם מושג לאן הלך הכסף? אני אגלה לכם סוד, במשפחות הכי טובות כשעושים תזרים יש מחסור של עד 15% בכסף ולא יודעים להגיד לאן הוא הלך. בדרך כלל זה הוצאות במזומן שאין עליהם מעקב. מה עושים ואיך מאתרים? מנהלים מעקב הדוק אחר ההוצאות – אני ממליץ לנהל מעקב שוטף במשך 7 ימים אחר הוצאה של כל שקל ואגורה. תעשו את המעקב הזה במשך 7 ימים, ואז שוב למשך 7 ימים ותנסו לראות האם יש שוני בהוצאות האלה. בדרך כלל סגנון החיים שלנו לא משתנה משבוע לשבוע ולכן מה שתגלו בשבוע הראשון יהיה דיי זהה (בקירוב) למה שקורה בכל שאר שבועות השנה. אם לא זיהיתם לאן הלך הכסף תמשיכו במעקב.

  • פינוקים

אם אתם רגילים לקנות לעצמכם פינוקים כי מגיע לכם, צר לי בשלב הזה של החיים כשהמינוס מתהדק סביב הצוואר, מפסיקים. דברים שרוצים לא קונים בשלב הזה, קונים רק דברים שצריכים למחייה השוטף.

כן כן, פחות מסעדות, פחות בגדים, פחות טיולים. תמצאו דרך לחסוך בהכל, אפשר ורצוי להשתמש בקופונים וגם לא להתבייש ולרכוש מוצרי יד שניה.

  • רשימות והשוואות

אם אתם רגילים לקנות דברים בסופר או בחנויות ללא רשימות וללא השוואות תעצרו. תתחילו ללכת עם רשימה מסודרת של מה שאתם צריכים ותו לא. מה שלא ברשימה לא נקנה. כמו כן, קורה שהלכה הטלוויזיה/מקרר/מיקרוגל, כמובן שלא רצים לקנות בחנות הקרובה. נכנסים רגע לאינטרנט ובודקים איפה כדאי ומה שווה. לפעמים תוכלו למצוא דגמים שווים במחירים שווים.

  • מתגלגלים

מפסיקים להתגלגל, גם אם המינוס קטנציק! חייבים לעצור את כדור השלג הזה שגדל מידי חודש ומידי שנה. חייבים להבין הכי מהר שאפשר ממה זה נובע ולטפל בזה.

  • מינוס והלוואה

אם אתם חושבים שלקחת הלוואה כדי לסגור מינוס זה חכם, אז אתם טועים. כדי לסגור מינוס באמצעות הלוואה אתם חייבים תוכנית שבעזרתה לא תחזרו לאותו מינוס. כי עם כל הכבוד להלוואות, אותן חייבים להחזיר ואם בשוטף לא הצלחתם להסתדר עם התזרים שלכם איך עכשיו תסתדרו. לא לקחת הלוואות בלי תוכנית!

  • מינוס עולה לכם כסף

הרבה אנשים אוהבים להתייחס למינוס כאל כסף נזיל שאפשר לקחת בשוטף. סבבה אז בואו נגדיר שהמינוס שלכם מתחיל כשיש לכם בחשבון פלוס 10,000 ש"ח, זה ה"אפס" החדש של החשבון שלכם. וכשאתם יורדים אל מתחת ל- 10,000 ש"ח אתם בעצם נכנסים למינוס. התנהלות כזו עדיפה היות והיא לא עולה לכם כסף (אם שכחתם למינוס יש עלות לא קטנה שנקראת ריבית).

  • מה מגיע לכם?

מתי בפעם האחרונה בדקתם אם מגיע לכם הוזלה של חשבון חשמל, ארנונה, מיסים? רוב האנשים לא מעדכנים את המעסיק בטופס 101 שיש להם תואר, לא בודקים החזרי מס, מתעצלים להרים טלפון כדי להחליף ספק אינטרנט ולהוזיל עלויות. אל תהיו עצלנים יש המון דברים שמגיעים לכם ויכולים להוזיל לכם עלויות.

  • אתגר 10%

תאתגרו את עצמכם לחסוך 10% מהוצאות החודשיות שלכם. הצלחתם במשך 7 ימים לרשום את כל ההוצאות שלכם, מעולה. עכשיו תסתכלו ותבדרו איפה אתם יכולים לחסוך 10%. מספיק שתחסכו 10% מההוצאה שלכם במשך שנה כדי לחסוך בין 10,000 ש"ח ל- 50,000 ש"ח ומעלה בשנה זה יכול להוריד לכם את כל המינוס או לפתוח לכם תכנית חיסכון להשקעות. שווה מאמץ.

  • ניהול אנרגיה

הידעתם שאחת הסיבות לבעיות בבית היא כסף? יש גם לא מעט זוגות שמתגרשים בגלל זה. אני מציע במקום להיות מומחים בלריב על כסף, תשבו רגע ותחשבו איך להגיע לפיתרון. קחו את זה כמשימה משפחתית ותעבדו על זה ביחד. תשקיעו את כל המאמצים שלכם לפתרון הבעיה, אתם בזוגיות כי בזמנו החלטתם שאתם צריכים להיות ביחד. משפחה צריכה להיות ביחד כשקשה, כשמאוד קשה המשפחה הכי צריכה להיות ביחד. תנהלו את האנרגיה המשפחתית שלכם במציאת פיתרון יחד.

  • ייעוץ מקצועי

איך לא, גם אני צריך להרוויח 🙂 אתם יכולים "להתגלח" על עצמכם או לקחת איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך בדרככם לרווחה כלכלית. הבסיס להצלחה טמון בבניית תכנית כלכלית מאוזנת ומותאמת למשפחה שמיושמת ומבוקרת. סתם תוכנית ללא יישום, ליווי ובקרה זה כמו תיאוריה לא מיושמת. בעזרת תכנית כלכלית מסודרת תוכלו לצאת מהמינוס.

בהצלחה!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.