fbpx

ביטוח חיים

ביטוח חיים – הגנה פיננסית למשפחה

ביטוח חיים או ביטוח ריסק הוא בסופו של דבר ביטוח המספק מענה פיננסי לבן או בת זוג שנותרו בחיים, לביטוח זה שם נוסף – ביטוח ריסק. ביטוח הריסק נועד לכסות את הנזק הכלכלי שיגרם למשפחה בעקבות מותו של המפרנס העיקרי. ביטוח זה מבטיח למשפחה סיוע מיידי וממשי בעת מצוקה, הקרוב ביותר למועד קרות האירוע המצער – מה שמבטיח לשאירים או למוטבים אפשרות להתאושש, ולשמור על רמת חיים סבירה (על פי רצון הלקוח).

 

בשנים האחרונות חברות הביטוח מציעות תכניות ריסק משופרות ומגוונות בעלויות נמוכות וגם נותנות הנחות ממשיות בפרמיה. מדובר בביטוח פשוט וזול, שבו הפרמיה החודשית לסכומי כיסוי מקרה מוות של 100 אלף שקלים יכול לנוע בין 10 ל- 25 שקלים בחודש, בהתאם לגיל המבוטח, למינו, ולמצבו הבריאותי.

 

בחברות הביטוח כיום יש מספר מסלולי ביטוח, לכן בעת ההצטרפות והרכישה חשוב לבחון מצד אחד, את התפתחות הפרמיה לאורך השנים ומצד שני האם סכום הביטוח מתאים לגובה הסיכון.

ביטוח חיים

כמה ביטוח צריך? אין תשובה שתתאים לכולם, כל מקרה לגופו. אני מציע תמיד לשאול את בן או בת הזוג שאלה לא נעימה אך מחייבת – כמה כסף את/ה צריכ/ה שישאר לך כדי להמשיך לחיות ברמה סבירה לאחר מותי בטרם עת? זו שאלה ממש לא נעימה אך לפעמים תגלו שהתשובה ממש לא מה שציפיתם.

סוגי ביטוח חיים הנפוצים כיום הם:

 

  1. ריסק 1 – שמחירו משתנה כל שנה
  2. ריסק 5 – שמחירו משתנה כל חמש שנים
  3. ריסק משכנתה – ביטוח חיים למשכנתה שהמחיר והכיסוי יורדים עם השנים (בדרך כלל כולל גם ביטוח מבנה)
  4. ביטוח הכנסה – ביטוח חיים המשולם באופן קצבתי כל חודש
  5. ריסק מתקבע – מחירו מתקבע לאתר תקופת זמן (לא נמכר החל מ- 2018)

אני ממליץ לבחון כל שנה את עלות הביטוח ולבצע החלפת ביטוח במידת הצורך.

 

כיום ניתן לרכוש את הביטוח באמצעות כל חברות הביטוח המציעות את המוצר בעלות חודשית זולה של עשרות שקלים.

למה חשוב לשים לב!!!

  1. מרכיבים – חלק מביטוחי חיים כוללים כיסויים נוספים כאשר ביטוח חיים משמש לבסיס ועל הביטוח הזה מלבישים ביטוח אובדן כושר עבודה או ביטוח נכות.
  2. הצהרת בריאות – במידה ומצבכם הרפואי השתנה, אני ממליץ לא להיות פזיזים ולבטל פוליסה קיימת אלא לבחון את תנאי החיתום של הפוליסה החדשה.
  3. עלות מצטברת – זה המחיר המצטבר שתשלמו במשך כל חיי הביטוח. קריטריון זה חשוב בכל הפוליסות, לא רק בביטוח חיים. למה זה חשוב? כי בתחילת הביטוח תמיד יש הנחות, אך אלה תמיד לתקופה מוגבלת ולרוב ההנחה גבוה בשנה א' ויורדת עם השנים. במידה וח"ח השתנה מצבכם הרפואי ולא תוכלו להחליף פוליסה (או שלא תרצו לבטל) חשוב להיות בחברה שהפרמיה המצטברת היא הנמוכה ביותר, שימו לב הפערים בין החברות משמעותיים מאוד. ראו השוואה בין כמה חברות והעלות המצטברת בכל אחת מהן (מדובר בביטוח חיים בסך 1,000,000 ש"ח לגבר לא מעשן בן 34).

ביטוח חיים

שימו לב לעלות המצטברת השונה מבין החברות, העלות כאן היא AS IS ללא הנחות.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.