fbpx

טיפים להתנהלות פיננסית אישית

טיפים להתנהלות פיננסית אישית

בכל מה שקשור להתנהלות פיננסית אישית אנחנו יכולים לחלק את האנשים לשני סוגים, יש את אלה שנלחמים על כל שקל ואגורה וחוסכים באדיקות ועושים את כל מה שצריך כדי להשקיע כמה שיותר ונראה שהם סוג של קמצנים כאלה ויש את אלה שחיים את הרגע.

היות ואתם קוראים את המאמר הזה אני מניח שאתם נמצאים איפשהו באמצע מצד אחד אתם בטח לא מה הבזבזנים הגדולים ומצד שני אתם לא מהחוסכים הגדולים ולמרות זאת כנראה שאתם עכשיו בשלב הזה שאומר אנחנו רוצים להתנהל בצורה טובה יותר כדי לחסוך יותר ולהשקיע יותר כדי שבסופו של דבר הכסף שלכם ישרת אתכם.

חשוב שתבינו מה המעבר בין צד אחד הצד שני בין תלות כלכלית לחופש כלכלי תהליך שלוקח זמן המעבר הזה הוא איטי והוא מצריך מכם התמדה ונחישות. רק באמצעות התמדה ונחישות אתם תוכלו להגיע לאן שאתם רוצים להגיע, כלומר אותו חופש כלכלי.

אני זוכר שפעם הייתי בקבוצה של הבזבזנים, לא הייתי חוסך כלום ובסוף כל חודש באמת הייתי מפחד להסתכל מה קורה בחשבון הבנק, האם עוד הפעם חרגתי, האם אני במינוס, האם המשכורת שלי תכסה את ההוצאות שלי… בקיצור לא ידעתי מה הולך, לא ידעתי לאן הכסף שלי הולך, לא ידעתי כלום!

לשמחתי עם השנים למדתי התנהלות פיננסית ואיך לנהל כסף, הלכתי גם ללמוד את התחום הניהול העסקי ושמתי לב שהניהול העסקי והניהול המשפחתי מאוד דומים, יש להם את אותם המאפיינים. גיליתי שהנוסחה להצלחה היא מאוד פשוטה גם בעסק וגם בחיים האישיים, תכניס יותר כסף ממה שאתה מבזבז, הדגש הוא להכניס יותר כסף. עכשיו, אני יודע שלא כל אחד יכול או שלא כל אחד עכשיו יודע להכניס יותר כסף, לכן במאמר הזה אני אתמקד בכמה טיפים להתנהלות פיננסית אישית. הנושא של איך לייצר יותר כסף אתם יכולים למצוא באתר האינטרנט שלי שבו אתם קוראים את המאמר הזה או בערוץ היוטיוב כוכב פיננסי, ששם יש מלא סרטונים שיכולים לעזור לכם לעשות יותר כסף.

אז אם אתם מוכנים לקחת את היכולות שלכם בניהול הכסף שלב אחד קדימה תמשיכו לקרוא את המאמר הזה עד הסוף, אני יכול להבטיח לכם שחלק מהטיפים שאני אתן לכם פה באמת יעזרו לכם להגיע לרמת התנהלות פיננסית טובה יותר, תזכרו שבסופו של דבר ההשקעה הטובה ביותר היא בעצמכם ובהשכלה שלכם.

הטיפ הראשון מתייחס לתקציב שלכם

תדאגו שיהיה לכם תקציב מסודר ותוודאו שאתם עומדים בו. לא לעשות אותו יותר מדי אופטימי וגם לא לעשות אותו יותר מדי פסימי, תעשו אותו מתאים. אתם לא רוצים להיות בהכחשה לגבי ההוצאות שלכם, אתם רוצים להיות כמה שיותר מציאותיים וקרובים למציאות ולדעת בצורה הכי מדויקת שניתן לדעת מהן ההוצאות האמיתיות שלכם ומהם ההכנסות שלכם ובאיזה מצב אתם נמצאים – האם אתם בעודף או אם אתם במחסור. בנוסף ניהול תקציב עוזר לכם לראות האם אתם נמצאים בכיוון הנכון מבחינת המטרות שלכם כי אם המטרה שלכם זה החיסכון וכל ההוצאות שלכם לפי התקציב זה בילויים אז כנראה שאתם לא בכיוון הנכון.

גיליתם שאתם לא בכיוון הנכון תעשו את השינויים הנדרשים, ושוב אני מזכיר לכם שזה דברים שיכולים לקחת זמן לפעמים גם שנה.

הטיפ השני מתייחס לשיטות תקציב

אם אתם רואים שהתקציב לא עובד אצלכם אז כנראה ששווה לכם לנסות שיטת תקציב אחרת. יש מלא סוגי ניהול תקציב, אתם יכולים להיכנס לאינטרנט ולמצוא מלא שיטות תקציב למשל: יש את שיטת הצנצנות, יש את שיטת המעטפות, יש את השיטה של ה 50 20 30, יש את 50 10 10 10 10 10, פשוט יש מלא סוגים אתם רק צריכים למצוא מה מתאים לכם.

הטיפ השלישי מדבר על אוטומציה של חסכונות

הדרך הטובה ביותר והבטוחה ביותר שתבטיח לכם כסף בעוד תקופה זמן מסוימת היא באמצעות חיסכון אוטומטי, בין אם מדובר בחיסכון אוטומטי בבנק או בתוכנית השקעות אחרת כמו קופת גמל להשקעה או פוליסה פיננסית. המטרה באוטומציה היא פשוט לשכוח מזה שעשיתם וכל חודש בחודשו הכסף נכנס לאותו חיסכון ובעוד 5 שנים כשיקרה משהו ותצטרכו את הכסף פתאום יש סכום נכבד בחיסכון הזה.

הטיפ הרביעי מתייחס לשימוש בכסף מזומן

אני יודע שזה מאוד מאוד נוח היום להשתמש באפל פיי או בגוגל פיי או בכרטיסי האשראי שהפכו להיות מאוד מאוד נפוצים ולברירת מחדל היום לתשלומים. הדרך הטובה ביותר לשלוט על הוצאות היא על ידי זה שמשלמים במזומן. כשמשלמים במזומן לא נכנסים למינוסים כי אין אפשרות כזו, משתמשים רק במה שיש וזה גם מאפשר לכם להרגיש את כמות הכסף שיוצאת ואז כשאתם מרגישים את הכסף שהוא יוצא לכם מבין האצבעות או מהידיים, שאתם נפרדים ממנו באמת אז אתם גם תרגישו את ההרגשה הזאת של הכסף הולך וזה כמובן יעזור לכם לחסוך אותו.

הטיפ החמישי מתייחס לחבר אחראי

חבר אחראי זה אותו בן אדם שאתם מתחייבים בפניו שאתם הולכים לעשות את מה שאתם רוצים לעשות. כשיש חבר אחראי אז נוצר פה איזשהו לחץ חברתי, זה סוג של אחריות אישית לגבי העמידה ביעדים ובמטרות שקבעתם, במקרה הזה עמידה בתקציב.

אז אם אתם מתחייבים בפני החבר הזה שאתם הולכים לעמוד בתקציב שקבעתפ לעצמכם ואתם הולכים לחסוך XYZ כסף אז המטרה שלו זה כל פעם להציק לכם ולשאול אתכם האם אתם עמדתם במטרות והיעדים שלכם. כמובן שרצוי שאותו חבר אחראי גם יהיה חבר שאכפת לכם מה הוא אומר ולא סתם בן אדם שדעתו לא מעניינת אתכם.

הטיפ השישי מתייחס לסגירת בזבוזים

כן לכולם יש את הדברים האלה, בזבוזים, לפעמים אנשים מוציאים כסף ואפילו לא יודעים על מה. כשעושים את התקציב בצורה מסודרת ברמה חודשית יש יכולת לראות על מה הכסף הולך וכשרואים על מה הכסף הולך באמת אתם יכולים להסתכל על אותן הוצאות של חודשים קודמים ולשאול את עצמכם האם אלה הוצאות נחוצות או לא, האם יש לכם מה לחתוך או לא. כמובן שכשרואים את הדבר הזה ניתן לבצע חיתוך בהוצאות מיותרות ועל ידי כך לחסוך מלא כסף. כסף שנחסך הולך לחסכון והשקעות מה שמגדיל את ההון העצמי שלכם ואת השווי הכלכלי שלכם.

הטיפ השביעי מתייחס לסגירת חובות

כמו שאתם זוכרים אמרתי לכם בתחילת המאמר שהתהליכים האלה יכולים לקחת לכם שנה או שנתיים או אפילו יותר, חובות זה אחד הדברים שיכולים לקחת לא מעט זמן כדי לסגור. עם זאת ברגע שתסגרו את החובות שלכם, מתפנה לכם כסף בשוטף. יש כמה שיטות לסגירת חובות אני אוהב את שיטת כדור השלג שבעצם אומרת שמתחילים לסגור את החוב עם ההחזר החודשי הנמוך ביותר. כל פעם כשאתם סוגרים חוב כזה אתם מצרפים את ההחזר החודשי שהתפנה לסגירת חוב הבא. ככה לאט לאט אתם מגדילים את יכולת ההחזר שלכם ותצליחו לסגור את כל החובות מהר מאוד.

הטיפ השמיני מתייחס לריביות

יש מצבים שבהם הריביות שאתם מקבלים על ההלוואות גבוהות מאוד ואין שום סיבה לשלם אותם, אבל זה לא רק בהלוואות, לפעמים אנשים מתעלמים בריביות שמשלמים כדמי ניהול במוצרי החיסכון. עכשיו זה לא משנה איפה אתם משלם את זה בדמי ניהול או בהלוואות אם יש לכם דרך להקטין ולצמצם את ההוצאה הזאת – יש לבצע.

הטיפ התשיעי מתייחס ליחס שלכם כלפי עצמכם

אני יודע שבחלק מהמקרים אנשים מאוד קשים עם עצמם בכל הטעויות שהם עשו עד היום בנושא הפיננסי, קשה להם לקבל את העובדה הזאת שהם טעו. קשה להם עם המצב הכלכלי הכבד היום ולפעמים יש הרגשה שזה כזה מרוץ העכברים שלא נגמר. עכשיו זה לא משנה מה עשיתם עד היום שהביא אתכם עד לכאן, מה שמשנה זה מה שאתם הולכים לעשות מהיום והלאה. לכן אם יש לכם תוכנית מסודרת עם מה שאתם הולכים לעשות כדי לשפר את המצב אז אין שום סיבה לרדת על עצמכם ולבחוש בדבר הזה שנקרא העבר. מה שהיה בעבר נגמר! מה שרלוונטי ומה שחשוב זה מה שיהיה מהיום והלאה.

כמובן שחשוב לזכור שאם אתם עושים משהו ואתם רואים שזה לא עובד אל תנסו לעשות אותו שוב ושוב ושוב, פשוט תשנו אסטרטגיה ותשנו טקטיקה. שוב אני מזכיר לכם שדברים אלה לוקח להם זמן, אני יודע שבטלויזיה לפעמים מראים לנו שינוי במשפחה תוך יום או יומיים, חבר'ה זה בטלוויזיה במציאות זה אחרת. במציאות זה לוקח לפחות שנה שלמה עד שיש שינוי בהתנהלות הכלכלית של המשפחה, זה לוקח זמן. לכן אין מה להתרגש אם הדברים לא קראו באותו חודש או חודשיים, קחו את זה באיזי העיקר שאתם מרגישים את ההתחלה של השינוי ואתם מאמינים בדרך שלכם.

ברגע שתיישמו לפחות חלק מהטיפים האלה להתנהלות פיננסית אישית המצב הפיננסי שלכם אמור להשתפר עם הזמן. חשוב מאד שתמיד תהיו עם האצבע על הדופק, הכוונה בלהיות עם האצבע על הדופק זה שכל הזמן תצרכו תוכן פיננסי שיעזור לכם להתמודד עם האתגרים הכלכליים שאתם כל הזמן תפגשו. בדיוק בשביל הדבר הזה יש לי את ערוץ היוטיוב כוכב פיננסי שבו אני מעלה סרטונים ברמה השבועית כדי לעזור לכם להתמודד עם האתגרים השונים ולהישאר מעודכנים. אז אם קראתם את המאמר הזה ועוד לא יצא לכם לראות את ערוץ היוטיוב שלי אתם מוזמנים להצטרף לערוץ.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.