fbpx
זמן השקעה

למה חשוב לדעת לכמה זמן רוצים להשקיע את הכסף?

למה חשוב לדעת לכמה זמן רוצים להשקיע את הכסף?

החלטה על משך זמן ההשקעה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת אפיק השקעה נכון. הבנת הצרכים והמטרות הפיננסיות שלכם תאפשר לכם לבחור באפיקים שיתאימו בצורה הטובה ביותר ליעדים שלכם ותמקסם את התשואה על ההשקעה.

מהי השקעה לטווח קצר?

השקעה לטווח קצר מוגדרת בדרך כלל כהשקעה שמשך הזמן שלה עד שלוש שנים. משקיעים לטווח קצר מחפשים בדרך כלל אפיקים סולידיים יחסית (סולידי = פחות תנודתי מבחינת תשואות), עם נזילות גבוהה, שיאפשרו להם למשוך את כספם בקלות ומהירות במידת הצורך.

יתרונות:

  • נזילות גבוהה: יתרונה העיקרי של השקעה לטווח קצר הוא הנזילות הגבוהה. המשמעות היא שניתן למשוך את הכסף בכל עת, ללא קנסות (לפחות לא גדולים) או עמלות. יתרון זה חשוב במיוחד עבור משקיעים שזקוקים לגישה מהירה לכספם, לדוגמה, לצורך רכישת דירה, מימון לימודים או הוצאות בלתי צפויות.
  • סיכון נמוך יחסית: השקעות לטווח קצר נוטות להיות פחות תנודתיות מהשקעות לטווח ארוך, ולכן הן כרוכות בסיכון נמוך יותר. יתרון זה חשוב במיוחד עבור משקיעים סולידיים שאינם רוצים לקחת סיכונים גבוהים.
  • אפשרות להגנה מפני אינפלציה: חלק מאפיקי ההשקעה לטווח קצר, כגון פקדונות שקליים צמודים למדד, מציעים הגנה מפני אינפלציה. משמעות הדבר היא שהערך של ההשקעה יעלה בהתאם לעליית המדדים, ובכך ישמור על כוח הקנייה של הכסף.

חסרונות:

  • תשואה נמוכה: ככלל אצבע, ככל שמשך זמן ההשקעה קצר יותר, כך התשואה הצפויה נמוכה יותר. הסיבה לכך היא שאפיקי ההשקעה הסולידיים, שמתאימים יותר להשקעות קצרות טווח, נושאים ריבית נמוכה יותר.
  • רגישות לשינויים בשוק: גם אם השקעות לטווח קצר נחשבות פחות תנודתיות, הן עדיין רגישות לשינויים בשוק. משמעות הדבר היא שערך ההשקעה עלול לרדת במקרה של ירידות פתאומיות בשוק.

לסיכום:

הבנת משך זמן ההשקעה היא צעד חשוב בבחירת אפיק השקעה נכון. השקעה לטווח קצר מתאימה למשקיעים המחפשים נזילות גבוהה וסיכון נמוך יחסית, אך חשוב לזכור שתשואתן נמוכה יותר מהשקעות לטווח ארוך. לפני קבלת החלטת השקעה, חשוב לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם ולשקול את הצרכים והמטרות הפיננסיות האישיות שלכם.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:
  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  3. הצטרפו לפורום כוכב פיננסי בפייסבוק http://bit.ly/2tR502D
  4. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq
  5. לרכוש את הספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.