fbpx
טעויות של פורשים

טעויות עושים בפרישה או לפני הפרישה

טעויות שעושים בפרישה או לפני הפרישה

לשמחתי אני פוגש לא מעט אנשים שנמצאים רגע לפני הפרישה שלהם ועוד רבים אחרים שפרשו ממש לאחרונה. למה אני אומר לשמחתי כי בשני המקרים אני מזהה טעויות שנעשות ועדיין אפשר לתקן.

  1. הטעות הראשונה – לא מתייעצים עם אנשי מקצוע. לצערי זו אחת הטעויות הרציניות ביותר והחמורות ביותר שהם יכולים לעשות כי אם אין להם את הידע בתחום הפנסיוני, השקעות, מיסוי, משפטי איך יש להם את היכולת להתמודד עם הנושא המורכב ביותר שיש בישראל וזה הפרישה?
  2. הטעות השניה – חושבים שהמדינה תדאג להם. לצערי גיליתי על בשרם של הורי שהמדינה לא באמת דואגת לפורשים/פנסיונרים. הפורשים לא מעניינים מישהו או חברה כלשהי אלא אם יש להם כמה מיליונים בחשבון ואז מה שמעניין אותם זה הכסף של הפורשים ולא הפורשים עצמם.
  3. הטעות השלישית – מחליטים שלא לטפל. אנשים בפרישה או לפני הפרישה מגלים שהתחום הזה כל כך מסובך וקשה למצוא אנשי אמון לעבוד איתם אז הם מחליטים שלא להחליט וזן כמובן טעות נוראית שעולה להם הרבה כסף.

תראו יש לא מעט טעויות שאפשר לעשות כשפורשים.

הדוגמה שקופצת לי לראש בזמן כתיבת פוסט זה היא כזו:

הייתי במפגש נטוורקינג של מפגשי נטוורקינג ויין בחיפה ופגשתי שם ידידה שאמרה לי שכשהיא תפרוש היא תבוא אלי לעשות תכנון. אחרי המפגש הלכנו לאכול כמה אנשים חומוס והיא הצטרפה אליינו, בשיחה איתה היא אמרה שעכשיו היא עושה ייעוץ אצל יועצת מס שאמרה לה שכדי לפרוש היא צריכה להתפטר ורק אז תוכל למשוך את הפיצויים שלה כקצבה ולאחר מכן לחזור לעבוד אצל אותו מעסיק.

כששמעתי את זה הייתי בשוק כי הכל ממש לא נכון וגם אם היא הייתה עושה את זה היא הייתה מאבדת אלפי שקלים וגם עוברת על החוק מול מס הכנסה.

למה? כי לא חייבים להתפטר כדי לקבל קצבה חודשית! אסור להתפטר רק כדי למשוך פיצויים מס הכנסה אוסר את זה! וגם במידה והייתה עושה את זה, ביום שתחזור לעבוד המעסיק לא יהיה חייב לשלם לה לפנסיה כי כבר יש לה קצבה חודשית.\

מה שנכון לעשות הוא לקבל מהמעסיק אישור להמרת כספי פיצויים למטרות קצבה, הגשת בקשה לחברת הביטוח לתשלום קצבה חודשית והמשך עבודה עם תנאים סוציאליים מלאים. עכשיו תדמיינו מצב שבו המעסיק מפקיד לה 1850 ש"ח כל חודש לפנסיה (תנאים סוציאליים) כשהיא ממשיכה רגיל או שהוא מפסיק להפקיד לה כי היא התפטרה וחזרה לעבוד עם קצבת פנסיה. אתם קולטים את הנזק שכמעט נגרם פה?

 

בקיצור לכו להתייעץ עם אנשי מקצוע שמתמחים בפרישה כשאתם פורשים כדי לא לעשות טעויות!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.