fbpx

איך סוגרים חובות כשיש הכנסות נמוכות?

איך סוגרים חובות כשיש הכנסות נמוכות?

במאמר הזה אנחנו הולכים לדבר על כמה טיפים לסגירת חובות כאשר יש לכם הכנסות נמוכות.

לאחרונה לאור משבר הקורונה והמלחמה באוקראינה ורוסיה חלה תפנית בכל מה שקשור להתנהלות הפיננסית העולמית, אם פעם היינו רגילים לחיות בסביבת ריבית אפסית היום בעקבות האינפלציה הריבית עלתה באופן דרסטי ומהיר, דבר שגרם לעליית החזרי החובות במשקי הבית השונים. בין אם מדובר בהלוואה על רכב, לימודים או דירה, לחיות עם חובות זה דבר קשה. אתם לא רק משלמים באמצעות הכסף אתם גם משלמים באמצעות הרגשות ולחץ מנטלי שסביר להניח גורם לכם לישון פחות טוב בלילה.

מה שבעצם קורה הוא שככל שמתעסקים עם זה יותר רואים את החלומות מתרחקים מהר יותר אבל העניין הוא שברגע שאתם עושים סדר בכסף שלכם יש לכם סיכוי הרבה יותר גבוה לסגור את כל החובות מהר מאוד. כל מה שאתם צריכים זה תוכנית פעולה שתעזור לכם להגיע למצב שבו תהיו חופשיים מחובות.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להגיע לחופש מחובות:

  1. תגדירו מטרות כלכליות לטווח הארוך וגם לטווח הקצר

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד שנה או שנתיים או אפילו 6? אתם צריכים שתהיה לכם תשובה ברורה לשאלות האלה כדי שתהיה לכם נקודת מוצא, כשיש לכם מטרות כתובות זה עוזר לכם להגדיר סדרי עדיפויות וכשזה קיים הכל מתחיל לעבוד לפי התוכנית הזו. זאת אומרת שאם לפי סדר העדיפויות שלכם אתם חייבים לסגור הלוואה מסוימת עד חודש ספטמבר, המשמעות היא שאתם הולכים לעשות עכשיו את כל מה שאתם חייבים לעשות כדי שזה יקרה. יכול להיות שכדי שזה יקרה תצטרכו לקנות פחות אוכל בחוץ או לטוס פחות לחו"ל לטיולים, זאת אומרת שתצטרכו לשלם את המחיר בטווח המיידי כדי להשיג את המטרות שנמצאות בראש סדר העדיפויות שלכם. לא משנה מה הן המטרות שלכם אסור בשום פנים ואופן להוריד מהם את העיניים, אלה המטרות ובהן אתם צריכים לפגוע.

2. תגדירו תקציב ותחיו ולפי התקציב

המטרה של התקציב היא לגרום לכם לחיות לפי היכולת הכלכלית שלכם. לתקציב אתם אמורים לרשום את כל ההוצאות הצפויות שלכם ואת כל ההכנסות הצפויות שלכם וכך להימנע ממצבים של הוצאות כלכליות בלתי צפויות. זה לא משנה אם אתם מסודרים כלכלית או שאתם נמצאים בקושי כלכלי כרגע, לחיות עם תקציב עוזר לכם להיות מאורגנים כלכלית ומונע מכם לבצע הוצאות מיותרות.

כמו כן בעזרת התקציב תוכלו ליצור חיסכון כלכלי כדי לממן חלק מהמטרות שלכם בטווח הקצר ובטווח הארוך.

3. לשמור על שיח פתוח

זה לא נעים לגלות שפתאום הכסף שחסכתם למטרה מסוימת בוזבז על ידי אחד מבני הזוג לרכישת משהו שלא היה בתוכנית. להיות אחראי כלכלית מצריך מאיתנו ויתורים, אבל ויתור של אחד במשפחה זה לא מספיק, כדי שמשפחת אצליח להתקיים כלכלית בצורה מכובדת כל הנפשות הפועלות במשפחה חייבות לקחת חלק בנטל הזה שנקרא אחריות כלכלית. כשכל אחד עושה מה שהוא רוצה לא ניתן להגיע לתוצאות רצויות, לכן ישנה חשיבות רבה לשיח פתוח בין כל חברי המשפחה בכל מה שקשור להתנהלות כלכלית. המטרה בשיח פתוח היא ליצור חזון או אופק משותף ולהיות חלק פעיל בעשייה שתעזור להגיע ולהגשים את אותו חזון.

בנוסף שיח בין בני משפחה עוזר לאתראת כל הכיוונים אליהם זורם הכסף שלכם, תדאגו לשמור על שיח פתוח.

4. תהיו חכמים עם כסף

להיות חכמים כסף אומר שאם אתם יכולים לקנות מוצר שבחנות א עולה 5 ש"ח ובחנות ב עולה 7 ש"ח, אל תתעצלו ללכת לחנות א' לרכוש את המוצר שעולה 5 ש"ח. יש המון מקרים שבהם אתם יכולים לבצע רכישה ולהוזיל משמעותית את המחיר שאתם משלמים. כל מה שאתם צריכים לעשות כדי שזה יקרה זה להיכנס לכל מיני אתרים של קופונים קבוצות רכישה ולהוזיל את המחיר בעשרות ולפעמים מאות שקלים.

5. לחיות לפי היכולת הכלכלית

ניתן לומר באופן גס שמגיל 25 עד גיל 65 כאשר המשכורת הממוצעת היא 10,000 ש"ח תוכלו להרוויח כסף 5 מיליון שקלים. כן יש לכם שתי אפשרויות: אפשרות אחת לחסוך חלק מהכסף אפשרות שנייה לבזבז את כל הכסף ולחיות בחובות.

לחיות לפי היכולת הכלכלית שלכם אומר שאם אתם מרוויחים סכום מסוים אז אתם לא מבזבזים פי אחד וחצי מהסכום הזה. אם כי ההפך הוא הנכון כדי לחיות ולהגיע לחופש כלכלי צריך לבזבז פחות ממה שמכניסים. כל עולם המדיה היום בנוי כך שהמטרה העיקרית שלו היא לגרום לכם להוציא כמה שיותר כסף כל הזמן תפקידכם למצוא את הדרך להוציא כסף רק על מה שאתם חייבים להוציא.

6. תלמדו להגיד לא

אני בטוח שמזמינים אתכם לאירועים, אני בטוח שלחלק מהחברים שלכם יש מותגים, אני בטוח שמצפים מכם לבצע רכישות מסוימות או להיות בחוגים מסוימים. אני מציע לכם ללמוד להגיד לא!

זה שחבר קנה מכונית חדשה לא אומר שגם אתם צריכים לקנות מכונית חדשה, בטח שזה גם לא אומר שאתם חייבים עכשיו להחליף מכונית, בעצם זה לא אומר כלום. היכולת הכלכלית של החברים שלכם אינה דומה ליכולת הכלכלית שלכם, ולכן אין לכם שום סיבה לבצע רכישה או לנסות להיות דומים לחברים שלכם. הניסיון של אנשים להיות דומים לאנשים אחרים או להיות בטרנד אופנתי דומה לאנשים אחרים פשוט גורם לאותם אנשים לבזבז כסף יקר על דברים לא יקרים.

8. להגדיל הכנסות

יותר קל להגיד מאשר לעשות ועדיין הדרך הטובה ביותר לסגור חובות היא להגדיל הכנסות. אתם חייבים למצוא את כל הדרכים ואת כל האופציות להגדלת ההכנסה שלכם. הדרך הפשוטה ביותר היא לעבוד יותר שעות ואם זה לא מתאפשר לכם במקום העבודה אז תמצאו מקום עבודה נוסף. אתם תשמעו אותי בכל הסרטונים שלי ובכל המאמרים שלי אומרת אותו דבר: להגדיל הכנסות הרבה יותר קל לצמצם הוצאות. אני בטוח לכולכם יש יכולות שאנשים אחרים מוכנים לשלם עליהם ואם אין לכם יכולות כאלה אז אולי הגיע הזמן שתתחילו ללמוד משהו שייתן לכם את היכולות האלה. יש היום בכל מיני ערוצי יוטיוב המון סרטונים וקורסים שאתם יכולים לקחת וללמוד כישורים חדשים שיכולים להביא לכם כסף ולא מעט.

להגיד לכם לסגור חובות זה קל שזה יהיה מהיר זה לשקר, כל הנושא הזה והתהליך לוקח זמן זה, מצריך המון אנרגיה וכוח, המון מוטיבציה יום יומית בכל המסע הזה שלקחתם על עצמכם. היופי הוא שבעתיד הלא כזה רחוק כשתסתכלו לאחור תוכלו להיות גאים בעצמכם שהצלחתם לסגור את כל החובות שלכם ולחיות בפלוס. אני חושב ומאמין שהדרך והמטרה הזאת חשובים ויעשו לכם טוב.

בהצלחה.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.