fbpx

המשמעות של ריסק זמני

מהי המשמעות של ריסק זמני בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים?

מהו הסדר ריסק זמני?

ריסק זמני זה הפסקת ההפקדות לרכיב החיסכון תוך כדי שמירה על הפוליסה והזכויות המוקנות למבוטח על פי תנאי הפוליסה (או בפנסיה). בזמן זה במקום לשלם את מרכיב החיסכון ישולם רק מרכיב עלות הריסק (עלות ביטוח חיים או עלות כיסוי אובדן כושר עבודה או שניהם) הקיים בפוליסה ערב הבקשה.. בדרך כלל נהוג כי הריסק לא יעלה על שנתיים בביטוח מנהלים ובקרן פנסיה שנתיים או משך החברות האחרונה בקרן הנמוך מבין השניים.

מהם היתרונות שלו?

  1. שמירה על מקדמי ההמרה לקצבה בפוליסת ביטוח מנהלים (לא רלוונטי לקרן פנסיה) והמשך הכיסוי הביטוחי באופן רציף (בקרן פנסיה ובביטוח מנהלים).
  2. בחידוש התשלומים למרכיב החיסכון לא צריך להוכיח מצב בריאות.
  3. אדם שאינו עובד אך נמצא בהסדר ומאבד את כושרו לעבוד יקבל את הפיצוי לפי הקריטריונים אותם קיבע בהסדר ערב עזיבת מקום עבודתו.
  4. מבחן ההכנסה במקרה של אובדן כושר עבודה שאירע בתקופת הריסק תיעשה על פי הכנסותיו של המבוטח ערב עזיבתו את מקום העבודה.
  5. שחרור מתשלום – המקרה של אובדן כושר עבודה חברת הביטוח תשלם גם את מרכיב הפיצוי לאובדן כושר עבודה וגם את מרכיב החיסכון לו היה זכאי המבוטח ערב עזיבת מקום עבודתו.

כלומר ישנה חשיבות רבה מאוד לעשות ריסק זמני בפנסיה כי זה משרת את האינטרסים שלכם בשמירה על הכיסוי הביטוח.

שימו לב, בקרן הפנסיה יש אורכת ביטוח וגם ריסק זמני, אורכת ביטוח מתחילה ישירות לאחר סיום ההפקדות לפנסיה ונמשכת 5 חודשית ולאחריה חובה להסדיר ריסק זמני אחרת התכנית הפנסיונית מוקפאת.

תתעקשו להיפגש עם סוכן ביטוח בסיום יחסי עובד ומעסיק לצורך עריכת ההסדר! לצורך עריכת ההסדר אתם צריכים אמצעי תשלום ומספר פוליסה, ממלאים טופס ושולחים לחברת הביטוח. אני ממליץ לוודא שאכן המסמכים התקבלו ושיש חיוב של התשלום עבור ההסדר.

 

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.