fbpx

מה חובה לעשות כפורשים מעבודה לפנסיה

מה חובה לעשות כפורשים מעבודה לפנסיה?

אם הגעתם לגיל הפנסיה ופרשתם מעבודה אני מניח שקיבלתם המון ניירת לחברות הביטוח והפנסיה וגם למס הכנסה. השאלה היא מה אתם חייבים לעשות כדי לא לצאת בנזק של אלפי שקלים בתשלומי המס על הפיצויים ועל הקצבה החודשית שלכם.

חשוב להבין! כי אתם חייבים להיות אלה שמחליטים מה קורה עם כספי הפיצויים. בכל תהליך פרישה חובה להתחשבן על מענקי פרישה והפיצויים עם מס הכנסה. ההחלטות שתקבלו הן החלטות בלתי הפיכות ולכן קבלת ייעוץ מקצועי מוקדם במרבית המקרים יביא לחיסכון ניכר בתשלומי המס.

מהו טופס 161 שמקבלים מהמעסיק?

בין אם מדובר בעזיבת עבודה או בפרישה לגמלאות הטופס העיקרי שאתם חייבים לקבל מהמעסיק הוא טופס 161. ברוב המקרים המעסיק ייתן לכם את טופס 161 כאשר הוא כבר מלא, ויגיד לכם לפנות לסניף מס הכנסה הקרוב לביתכם לטפל בשאר הניירת והדברים.

טופס 161 הוא טופס שממלא המעסיק ובו יהיה כתוב כמה כסף נצבר (פיצויים), כמה מהסכום הזה פטור ממס וכמה חייב במס, מי משלם את הפיצויים, האם התשלום הוא מזומן בתלוש או דרך קופת הפנסיה. טופס 161 הוא לא הטופס היחיד שחשוב להכיר, טופס 161א הוא טופס בו אתם אמורים לכתוב מה היא ההחלטה אותה אתם רוצים לקבל לגבי הכסף שלכם. כלומר המעסיק בטופס 161 מדווח למס הכנסה על הפיצויים שלכם, אתם מדווחים למס הכנסה מה אתם רוצים לעשות עם הכסף באמצעות טופס 161א.

טיפ: בכל פעם שאתם מחליטים לעזוב מקום עבודה בקשו מהמעסיק שאתם תהיו אלה שתגישו את הטפסים למס הכנסה.

משמעות ההחלטה עבורכם

בעזרת הטפסים (161 ו-161א) אתם תוכלו לשלוט מה יהיה דין כספי הפיצויים שלכם. זאת אומרת אתם תוכלו להחליט באילו מקלטי מס להשתמש – למשוך את הכסף היום, להשאיר אותו לרצף קצבה, להשאיר אותו לרצף פיצויים, לשלב בין רצפים, למשוך את הפטור ולשלם מס על החייב, לעשות פריסת מס ועוד אפשרויות רבות שבאפשרותכם להחליט. מה הכי טוב עבורכם תוכלו להבין לאחר ייעוץ שמתחשב במאפיינים האישיים שלכם. (דוגמה אופיינית מאחד התיקים שטיפלתי: ההחלטה לבצע רצף קצבה על המענקים חסכה ללקוח 64 אלף ש"ח, את הכסף ימשוך כשיפרוש לגמלאות כקצבה או כסכום חד פעמי לשיקולו).

חשוב שתזכרו, מהיום אין דבר כזה שאתם לא תהיו אלה שמחליטים מה יהיה דין כספי הפיצויים! איך מחליטים? בעזרת מילוי נכון של טופס 161 ו-161א.

לסיכום, מילוי נכון של המסמכים יחסוך לכם עשרות ואף מאות אלפי שקלים. לכן בפעם הבאה שאתם פורשים תהיו חלק מתהליך קבלת ההחלטות לגבי הכסף שלכם, תבקשו מהמעסיק שאתם תהיו אלה שמגישים את המסמכים למס הכנסה ותהיו אלה שמחליטים מאיזו קופה מס הכנסה ייקח כסף או במידה והכסף פטור ואינכם מעוניינים למשוך אותו ברגע זה, מה יהיה דינו.

בהצלחה!

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.