fbpx

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה

למה כדאי לחסוך בקופת גמל להשקעה?

משרד האוצר אישר לאחרונה את שיווקה של קופת גמל חדשה המהווה אלטרנטיבה חדשה לחיסכון פרטי. קופת הגמל להשקעה היא מוצר חיסכון פשוט המקנה לחוסך תמהיל השקעות מגוון עם פוטנציאל להשאת תשואה. החיסכון ניתן למשיכה בכל עת. בקופה מגוון מסלולי השקעה לבחירה תוך אפשרות לעבור ממסלול למסלול. מעבר בין מסלולים אינו אירוע מס ולכן לא מחייב תשלום מס במהלך תקופת החיסכון. בעת משיכה, ינוכה מס ריווחי הון על רווחי הקופה. עם זאת, משיכת כספים כקצבה מגיל 60 מקנה לחוסך פטור ממס ריווחי הון.

למי זה רלוונטי?

כל אדם שמעונין לחסוך כספים עבור: הילדים או הנכדים (לצורך לימודים, דירה, חתונה ועוד), חיסכון לכל מטרה (כגון: שיפוץ הבית, החלפת רכב, טיול בחו”ל ועוד) או כתוספת לקצבה החודשית לאחר גיל הפרישה.

איך מפקידים ומה סכום ההפקדה המרבי?

ניתן להפקיד כספים בהפקדות חד פעמיות במהלך התקופה בכל פעם שתרצה או בהפקדות חודשיות שוטפות לקופת גמל להשקעה ובתנאי שסך ההפקדה השנתית (לשנה קלנדרית) לא יעלה על 70,000 ש”ח לחוסך בכל הגופים המנהלים יחד.

האם ניתן להפקיד גם על שם הילדים?

ניתן לבצע הפקדה על שם הילד ולפי מספר הזהות שלו. ניתן להפקיד לכל ילד בנפרד עד 70,000 ש”ח לשנה. כך למשל, למשפחה של 4 נפשות, ניתן להפקיד עד 280,000 ש”ח לשנה.

מהי הטבת המס בקופת הגמל להשקעה?

חוסך אשר יבחר למשוך את כספיו מקופת הגמל להשקעה כקצבה לאחר גיל 60, ייהנה מפטור ממס ריווחי הון, העומד כיום על שיעור של 25%.

האם ניתן לקבל הלוואה מהכספים הצבורים בקופה?

כן, בחלק מחברות הביטוח ניתן לקבל הלוואה עד גובה 80% מהיתרה הצבורה בקופה בריבית פריים מינוס חצי.

האם ניתן לעקוב אחר יתרות החיסכון?

העמיתים יקבלו דוח שנתי או רבעוניים בדואר אלקטרוני כמקובל בקופות הגמל. כמו כן ניתן יהיה לצפות בנתונים בכל עת באתר האינטרנט של החברה המנהלת.

מתי ניתן למשוך כספים מהתוכנית?

ניתן למשוך את כל הכספים או חלקם כולל הרווחים שנצברו בקופה בכל עת ללא קנס או עמלת פירעון מוקדם ובניכוי 25% מס רווחי הון על הרווח הריאלי בלבד (כמקובל באפיקי חיסכון אחרים). מי שימתין עד גיל 60 לפחות יוכל למשוך את הכסף כקצבה ולקבל פטור מלא גם ממס ריווחי הון וגם ממס הכנסה על הקצבה.

האם ניתן יהיה לעבור מקופה לקופה?

ניתן יהיה בעתיד לנייד את הכספים בין קופות הגמל להשקעה של החברות השונות. ניוד הכספים לא יהווה אירוע מס.

הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו מבלי להוציא אלפי שקלים על תכנון פיננסי:

  1. לשאלות ומידע נוסף התקשרו 052-6467605
  2. רכישת קורס צמיחה פיננסית https://bit.ly/3AJkmWy
  3. רכישת ספר שמונת השלבים לחופש כלכלי https://bit.ly/3ICAGeh
  4. הצטרפו לערוץ היוטיוב כוכב פיננסי לומדים לעבוד עם כסף http://bit.ly/2IiyTLZ
  5. מוזמנים להאזין לפודקאסט הפינה הפיננסית בכל דרך שתבחרו http://bit.ly/2KCodhq

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולות ו/או יעוץ במוצר פיננסי ו/או שיווק פיננסי ו/או ייעוץ מס ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו – עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.